tirsdag 1. juni 2010

Sau eller bever???

Hva foretrekker du? Sau eller bever?

Jeg har en kollega som er veldig glad i dyr, og kom til meg med et aldri så lite dillemma i dag. Noe som kommer til å ha stor innvirkning på Adresseavisens nettside, mine kolleger og ikke minst de som leser våre kuriositeter eller nyheter om du vil! Kanskje...

Det dreide seg om en bever som min kollega Dyregod plutselig hadde oppdaget i ei grøft et eller annet sted i Trondheim. Han fikk filma dyret, og lurte på om han skulle legge det ut på nettet slik at alle leserne kunne få se hvor liten/eventuelt stor en bever er i forhold til en lastebil. Beveren var alt for nær E6-en vil jeg si...
Joda, jeg syntes godt han kunne legge ut en videosnutt av beveren jeg. For den var svææææææær!!! Og alt svææææært må jo selvfølgelig få spalteplass.

Uansett - denne kollega Dyregod lager alltid så mange fine reportasjer og filmsnutter om dyr, i tillegg til at han er en reddende dyreengel når for eksempel Mikkel Rev med familie forviller seg ut på E6-en midt på natta. Ja, her er det snakk om en ekte dyrevenn, som gjør alt for våre kjære firbente.

ALT! Han tok til og med på seg rollen som gudfar til lille Ullrik Ludvigsen som er vår alles kjære adressa-sau. En ekte godbit (reportasjen altså...) servert på sølvfat til våre lesere/sjåere.

Men hva liker DU best? SAU eller BEVER?
Det er dagens store spørsmål, og nå må du klikke deg inn på linkene og se begge innslagene for å stemme.

Det er helt avgjørende at AKKURAT DU sier din mening her på bloggen min. Avgjørende for kollega Dyregod og kanskje for hele Adresseavisa. Bare kanskje.....
Enten velger du bever, som er et kuriøst og på grensa til underholdende innslag. (Mest oppsiktsvekkende for min del fordi jeg har aldri sette en bever på "orntli" før, og jaggu er de svære!!!!)
Eller så velger du sau, nærmere bestemt Ullrik Ludvigsen som skal til sæters å gjøre seg feit. Et godt stykke arbeid, som kollega Dyregod har brukt mye tid og krefter på. Et av historiens beste saue-innslag spør du meg...... Men akkurat nå spør jeg DEG!

10 kommentarer:

Christine sa...

Vi haaar en.. nei, det var grevling det.. Finnes det ikke en sang om bevere da..? Ingen offentlige kule bevere..? Sånn forutenom maskoten i en eller annen bank for en stund siden. Jeg går for bever, de trenger litt mer propaganda enn disse kjedelige ulldottene som bøndene tilber og skyter ulver for.

janne sa...

Haha, gjetta meg til at det måtte være Frank som er dyrevennen der :P

Enig med deg; STOR bever, og litt søt når den ble redd for lastebilen. Tror kanskje jeg foretrekker bever, i og med at de er litt mer sjeldne enn sauer, men så er jo lam fryktelig søte da...

Nei, bever it is!

Ellen sa...

Jeg er plutselig blitt beverfan kjenner jeg!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Du, heter alle i dette området Lervik til etternavn? Ulrik var søt (litt kort hale?) og han blir det jo spennende å se om jeg kan kjøpe på Meny etterhvert, men jeg føler at jeg vil vite mer om bevere. Sauer har jeg sett og samkt før, bevere derimot..

Madame Mim sa...

Føler at det er tid for å slå et slag for sauen.
Hva gjorde forresten beveren der ute i trafikken?
Så den ikke lettere forvirret ut?
Alvorlig talt, den bude vert hjemme i dammen sin og bygget store tømmerbyggverk. La oss få se den når den feller svære grantrær i sine rette omgivelser.
Stakkars den som skal spise Ullrik Ludviksen. Til høsten er han blitt vær og da smaker han "mye" krydder som ikke er pepper.
Jeg går for sauen.

Anonym sa...

Jada, alle menneskene i saue-reportasjen het Lervik, inkludert reporteren...dette var utrolig nok helt tilfeldig! Tipset om sauebonden fikk jeg fra Sør-Trøndelag Bondelag, en utmerket forening forøvrig! Ønsker i tillegg å presisere at jeg ikke er en så innmari god dyrevenn som frk Leætt vil ha det til. Jeg har blant annet drept flere fluer i løpet av mitt liv...har også drept andre skapninger, men vil jeg ikke snakke om...

Frank

Hege sa...

Jeg stemmer på beveren! Nettopp på grunn av at jeg aldri har sett en bever in real life :) Men er helt enig med deg; den saue-reportasjen er nok det beste saue-innslaget jeg har sett, så klapp på skuldra til kollegaen din :)

Hege sa...

Jeg stemmer på beveren! Nettopp på grunn av at jeg aldri har sett en bever in real life :) Men er helt enig med deg; den saue-reportasjen er nok det beste saue-innslaget jeg har sett, så klapp på skuldra til kollegaen din :)

Bergljot sa...

Jeg går for beveren. Svær sak! Håper han hadde vett til å pelle seg tilbake til dammen sin.

Lina sa...

Beveren vant overlegent ser jeg.... Da får vi pøse på med bever, bever og atter bever fremover da.
Men Ullrik Ludvigsen blir aldri glemt....