tirsdag 22. juni 2010

Passet påskrevet!

Ja, jeg har altså bestilt årets sydentur. Den går til varmere strøk - for å si det mildt. (hoho)

Jo, men jeg har det...

Loke og jeg drar til Hellas i juli sammen med ei superherlig venninne og dattera hennes. Det gledes kan man si!

Men før man kan begi seg ut på en slik reise, så må man ha en ting klart: Nemlig pass!
Og jeg ha meg et nytt pass, slik at jeg slipper dettte:




Loke skal selvfølgelig også få eget pass, men han trenger ikke å bekymre seg for bildet - fotogen som han er. Jeg tråla byen (red.anm. - var innom fotobutikken på City Syd ) etter et sted å ta passbilde av glunten, men lykken sto meg ikke bi.

Så nå må jeg ty til min kjære kollega Petra Foto som kan ta et snasent lite bilde til den store Ola Nordmann boka!

Visste dere forresten at passet deres må ha minst 6 måneder igjen til utløpsdato når dere forlater ferielandet dere er i???? Hæ??? Visste dere det??? Noen land slipper deg ikke inn/ut om passet snart utløper. Så sitter dere der da..i saksa!!!!

Nå hadde jeg rundt 6 måneder igjen på passet mitt faktisk....men det spiller ingen rolle. Jeg aner ikke hvor det er!

Herav - nytt pass!

10 kommentarer:

Karen i hagen sa...

Fantastisk klipp!
Er sånn jeg frykter skal skje hver gang jeg tar opp passet mitt...
GOD TUR!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Nå ma du ikke skremme meg. Seksåringens pass går ut to uker etter hjemkomst fra Italia og jeg ble litt stressa. Men politiet og den italienske anbassen opplyste at det ikke var noe problem...Håper ikke Ryanair mener noe annet.. God tur til Hellas, de trenger nok de turiskinntektene.

Lina sa...

Tror USA, Australisa og Asia er verstingen her Elisabeth...Europeere vet vel bedre.. Men greit å sjekke det opp!

Her er det mye unyttig og noe nyttig info:

http://www.landsider.no/

Ellen sa...

Får ikke opp bildet ditt, men Hellas er gull, det blir fint! Og du du er IKKE lat fordi om du ikke scrapper, - ennå. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli en sånn som sattt og dillet med papir i tide og utide. Og derfor hadde jeg klistret alle bryllupsbildene våre inn i et album med bare en limtape på midten. Det var det aller billigste albumet man kan tenke seg. Og plutselig fikk jeg panikk og tenkte at vi blir jo skilt hvis jeg ikke viser litt mer omsorg for ekteskapinngåelsen. Så jeg meldte meg på et scrappekurs.....Dette var i 2004. Da albumet var ferdig tenkte jeg at nå kan vi i allefall ikke skille oss, så mye jobb som jeg har lagt i det albumet, he he. Det har blitt litt krangling og dårlig stemning innimellom på tross av albumet, men hobbyen har jeg. Og den er perfekt for oss som liker å ta bilder, har små barn og derfor må være mye hjemme på kvlden.

Pia sa...

Det der med 6 måneder tror jeg ikke gjelder alle land. Men før vi dro til Thailand i februar, fant jeg ut dette med 6-måneders regelen. Og måtte skaffe nytt pass til en av gutta, selv om passet hans var gyldig fram til juni. Litt irriterende med pass til barn, som er gyldig i kun et par år...
Herlig med Hellas! Nå har dere noe å se fram til!

Annette sa...

Nei, det viste jeg ikke :) Burde kanskje sjekke passet mitt jeg da. :S

God tur da snuppa :)

Madame Mim sa...

Det er trygt å reise til Øst- europa og Cina.
Der er det ingen som ler i passkontrollen. Helt sikkert.
God tur til Hellas

janne sa...

Oh crap! Nå må jeg hjem og sjekke pass, burde egentlig bestilt meg nytt visakort også, i og med at minibanker i Norge pleier å spise det :s

*stress*

God tur til Grekenland! :)

Unknown sa...

Eg trudde det var slutt på dette med at passet måtte vera gyldig noen måneder etter planlagt hjemkost, innenfor schengen? Men uansett: God tur! Hellas er ein fint land å feriere i!!

Janne-Kristin sa...

Å, så deilig da! :D Bare vær tidlig ute, så er nok passet snart i boks! ;)