torsdag 10. juni 2010

Nok en dårlig hårdag.

Nå er det alt for lenge siden jeg har stormet inn døra til frisøren og ropt: "HJELP"!!!!!

Men nå det er sannelig på tide. Jeg skal nemlig på reunion neste uke!!!

Info:
Det er 10 år siden jeg gikk på Romerike folkehøgskole, og det må selvfølgelig feires. Festen har blitt pent plassert på en TIRSDAG. Joda, supert det. Da må jeg bare ta meg to dager fri fra jobb, fly sørover på tirsdag, og hjemover igjen på onsdag! Jada, neida, supert er det!

Men tilbake til mitt hårfine problem. Jeg tror jeg er en hårsbredd fra fullstendig katastrofe nå. Men om jeg drar til frisøren på lørdag - da tror jeg sannelig at jeg kan redde høystakken. Men det er virkelig på hengende håret! (hoho...Hvor tar jeg det fra lisssssssommmm???)

Jeg har virkelig et problem. Jeg VIL IKKE klippe meg. Jeg har spart så lenge for å få litt lengre hår, men tvert jeg setter rumpa i frisørstolen så kommer saksa flyvende i retning høystakk. Frisøren mener nemlig at jeg MÅ klippe meg. Men jeg VIL IKKE! Jeg VIL IKKE, selv om jeg egentlig MÅ. Jeg vet at håret mitt snart brekker og faller av. Ja, det brekker! Så maltraktert er parykken.

Årsak: Jeg hadde utrolig dårlig tid på å få farga håret mitt fra mørkt brunt til platina blond.
3 x med avfarging + 3 x blondering + 1 x striping = kaostilstand med 2 i mente.
Men....håret begynner å bli langt, så jeg er fornøyd. Og jeg SKAL IKKE klippe meg!

Nå er jeg jo bare ett år og fire måneder, og muuuuligens en hel parykk unna målet mitt. Bildet viser hvordan jeg har lyst til å være på håret....Med solbriller og alt!
Så hos frisøren er det kun etterveksten som skal pyntes på......tror jeg.... Jo, jeg SKAL IKKE klippe meg.

Sist jeg var hos frisøren så fikk jeg med meg en type balsam som også kunne brukes som hårkur. "Bed Head -Dumb blond". Jeg har vært flink å kura håret mitt over natta sånn innimellom. (Sånn innimellom innimellom hvertfall...) Men jeg synes ikke at det funker i det hele tatt. Det har verken blitt silkemykt eller skinnende. Ikke lengre heller..
Kaostilstand er fortsatt intakt.

Når man tenker på navnet på balsamen, så er det kanskje ikke så rart heller. TILBUD sa de at det var... På en eller annen måte fikk jeg vridd om det til å være et godt kjøp av et godt produkt. Kjøpte vel et par liter tilsammen. Joda, supert det!

Så....kjerringråd anyone? Eller faktiske tiltak som funker?

11 kommentarer:

Karin :-) sa...

Syns du e fin æ, Linami :-) Råd fra min polske frisør: olivenolje

Lene sa...

gosh, det problemet hadd æ for nånn år sia å.. fra mørk te lys, hjelbleika - så ut som æ hadd nå svidd/tøva greier på toppen av hode. Brukt tonnevis av balsam og hårkura. vart da te slutt! Men prøv sånn hårkur som e beregna på bleika hår da? Trur æ så det i parfymeriet på cubus (city syd).

Pia sa...

Hvis håret ditt brekker, burde du hørt på frisøren. Klipp deg! Bittelitt. Viktig å stusse, vet du...
De kan vel ikke tvangsklippe deg.
Parykk? Hadde det vært noe?
Anyway, lykke til!

janne sa...

B-vitamin! Og ølgjær! Det får håret til å vokse i allefall, også sier man at håret vokser fortere når man er forelska ;)

Angående glans og sånn: sitron! Sitronsaft i siste skylling skal gjøre underverker når man er blond, og selvsagt altfor dyre proteininnpakninger.

Jaja. Hadde jeg bare fulgt mine egne råd, hadde jeg sikkert hatt hår til hælene, men jeg spiser B-vitamin da, og det hjelper litt! :D

Bergljot sa...

Har også bleket meg ned fra dyplilla til blond en gang. Men jeg klippet det helt kort, for frisøren advarte mot "tyggishår".

B-vitaminer og sink i kombinasjon skal være bra for manken - men så er det det at man gjerne blir sulten og søtsugen av b-vitaminer. Og vil man det, liksom? Nei.

Hva med nonneslør;-)?

Kari sa...

kjøp sånn dream drops å ta i balsamen... Kan å brukes når du ordne håret sånn at det blir blankt å fint. Det tipset fikk æ fra ei "dumb blond" frisør med fake hår ;)

Ellen sa...

For det første: Reunion er blodig alvor! Jeg er aldri så forfengelig som på sånne selskapeligheter, he he. Jeg har dessverre ingen råd, mitt hår brekker eller smuldrer opp hvis jeg tar en stripe. Det beste rådet må være: Go hunting for den beste frisøren du kan oppdrive, og sats på at mairaklenes tid har comeback!

Ellen sa...

Og ps: jeg har lært meg at håret på damer som henne har extentions i hopetall. Go go extentions!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ho, ho, nei det er ikke pent å le av andre, det er bare hvordan du framstiller det....Stakkars deg hvis håret ditt brekker, gurimalla. (veide det opp for latteren?). Hvor har det forresten blitt av headern din? Og forresten 2: Ligger en utfordring til deg hos meg. ☺

Lina sa...

Bare le du Elisabeth. Jeg tåler det! ;)

Takk for tips alle sammen. Nå skal jeg til frisøren i morgen, så da spørs det om det blir orden i høystakken!

Annette sa...

Du blir nok fin uansett skal du se.. Men skjønner deg godt det med klipp.. Jeg og sparer på harde livet for å få LANGT hår.. Har nå halvveis(hvis ikke lengre) ned på ryggen nå.. Og jeg vil IKKE klippe meg!! Men vet jeg må..ER så slitt nå tenker jeg :)

*stor trøsteklem*