fredag 25. juni 2010

Regn

Dette er et innlegg jeg gjerne vil dedikere til regnet. For regnet gjør at jeg slipper unna diverse kjedelige rutiner og gjøremål jeg vanligvis har rundt denne årstiden.

Jeg trenger for eksempel ikke å slanke meg - for det ser ikke ut som om jeg behøver å komme meg inn i noen bikini uansett.
Jeg trenger ikke å barbere meg. Regnklær og støvler er meget dekkende.
Jeg trenger ikke å bli brun, av samme årsak som punkt 2.
Jeg trenger ikke å finne sand i forbudte områder og bleier.
Jeg trenger heller ikke å bruke masse penger på å fornye sommergarderoben.


Man må se det positive i ting - det er jo ikke kriiiiise om det regner i hele sommer... HØRER DU LINA!!!!

11 kommentarer:

Annette sa...

Nei, du sier noe her altså :P

Shy sa...

Han tenkt samme tanken, bortsett frå det med sand i bleiene då, det vart eg ferdig med for 8 år sidan!

Unknown sa...

Heilt fint at sommerværet venter til den virkelige ferien begynner. Men da håper eg virkelig at det blir bra!
Men fint du ser positivt på regnet! hehe!:)

Bergljot sa...

Ja takk og lov for møkkaværet;-) Jeg fikk en sang av deg en gang - nå skal du få en av meg:

Trivelige Trøndelag

Tekst og melodi: Aamund Larvik


Det hi sæ no helst som så
At ein længte te det sted
Ein vaks opp da'n var liten,
- ein minn's alt som følte med det.
Og skoil du nå vårrå fædt
Her ein plass i Trøndelag,
:/: Da veit vi at din skjebne var
i gi'lag denne dag.. :/:

Vi kjenne det barske hav
Der det bryt på i fra vest,
Og der det bli te' alvor
Heilst når stormen hærje som verst.
Men tross slekt eit alvorsdrag
Kain vel knapt no vakrar gi's
:/: enn kysten har en stille dag
og da i solgangsbris. :/:

Te fjells vil vi gjerne dra
Fer der føle vi oss fri,
Når vi med feskestanga
Følle opp ein eldgammel sti
Ein slik og' og vektig arv
Ber du oss ivareta
:/: du trivelige Trøndelag,
og svaret må bli Ja. :/:

De e med ei sekker hain
Din natur e skapt her nord,
For mellom fjell og havet
Dørke vi din fruktbare jord.
Men ska' det få vårrå slik,
Må vi værn om det i dag,
:/: så slækta etter oss kan trives
her i Trøndelag. :/:

Karina sa...

hehehe jeg ler godt her jeg sitter mutters alene denne fredagskvelden. Solen har akkurat gått ned (bak fjellet, for den går jo ikke helt ned i nord om sommern *puh*) Nå venter jeg bare på mer regn, for etter en dag sol så kommer jo en uke regn! Hurra! Jeg skal la hårene på leggene gro!! :)

Ha en nydelig helg uten barbersaker, solkrem, strand i underbuksa og det som værre er :)

Klem fra Hammerfest

Ingvild B sa...

Ja, det er jo egentlig bare; helt greit!
Rett og slett...

Happy weekend!

Trine sa...

Jeg vil gjerne ha sommer. Men jeg vil helst slippe bikinien! Sesongen kom fortere enn venta.... Ikke bikiniklar, jeg vett du! (på den annen side: Get over yourself, Trine!!) Men skal prøve å gi helvete.....

janne sa...

Også slipper vi å klippe plenen og vanne blomstene, og vi trenger ikke brukte en halv månedslønn på ørten par solbriller og solkrem, dessuten er det heller ingen fare for skogbrann. Lite insekter er det også. Skjønner ikke hva folk klager på, altså ;)

Ellen sa...

Når det gjelder punkt to så er det jo greit regnværarbeid, for plutselig skinner solen! Ikke det at jeg er helt beredt altså, for jo eldre man blir jo mer påkrevet er stellet, innbiller jeg meg. Håper du får sommer snart.

Karen i hagen sa...

Du skal jo til syden, jo!
(Jeg var plutselig i nye Badelandet i Kristiansand i går. Omgitt av allslags fotografer. Beholdt kjolen på. Syntes bikinisesongen kom litt brått på i år...)

Lina sa...

Sydenturen er enda en heeeeeel måned unna....

Tusen takk for sang Bergljot...den er flott!