søndag 27. juni 2010

Mitt skip er lastet med kliss!

Hvorfor i all verden er playstation så klissete??? Hvem i all verden har tørket banan på hårføneren min?? Og HVEM har puttet halvspiste rosiner i mine sorte høyhælte partysko??? Snørr på speilet?????? ÆÆÆÆÆÆÆÆSJJJJ.....

Etter at jeg ble mamma, har alt blitt så klissete! Ungen er konstant klissete, jeg er klissete og en stk tripp trapp stol er kongen av klisset! Eller... det er vel forsåvidt ungen som er kongen, det er hvertfall han som er roten til alt klisset.

Merkelig ord egentlig: "Kliss" - men samma det. Her er Kliss: "En ubuden gjest som desverre har kommet for å bli." Blir nok ikke kvitt leverposteien under spisebordet, smoothieflekkene på kjøleskapdøra eller snørrrennene på speilet med det første....usj...

Hadde huset mitt vært et skip, kunne jeg lekt "Mitt skip er lastet med...KLISS!" Hadde jeg vært en folkemelodi, kunne jeg ha vært "Se, min kjole - den er klass som klisset". Hadde jeg vært en russ, hadde jeg hatt kliss i russelua - og det hadde vært fordi russelua beklageligvis hadde kommet seg innenfor disse fire vegger. SPLÆTT! russeluekliss! And so on...

Kliss, klass og ekte kjærlighet!

10 kommentarer:

Karen i hagen sa...

Jeg har tenkt på dette diktet de får hjem fra barnehagen med handavtrykk på og som handler om at en om noen år vil savne de små klissemerkene fra hendene.
det er mye jeg kommer til å savne - og som jeg blir helt snufsete av å tenke på. Men ikke snørr på speilet. Kanskje kommer jeg til å forandre mening en vakker dag - men tror egentlig ikke det...

Karen i hagen sa...

Og forresten, siden du spør, jobber ikke bare best under stress. Jobber som regel BARE under stress.
Skrive artikkel i dag som skal leveres onsdag?!? Det er seriøse greier, det!

Ellen sa...

Vår tripp trapp må man bruke meisel på om man skal få resultater! Så fint du har pusset opp i bloggen din!!!

Bergljot sa...

...jeg har på en måte blitt vant til klisset, det har jo vært der de siste sju åra. Men fikk en ahaopplevelse da jeg skulle selge trekløverstolen (selveste "høystolen") på Finn... Det var ikke spesielt fort gjort å få den rein, måtte skrape av leverposteifossiler fra 2004.

kallemillelente sa...

Ha, ha. Nei, det var da ikke bloggen jeg kalte artikkel. Litt respekt innehar jeg da for faget. Det var intervju til avis. Og nå har jeg sendt det siste bildet også. Tjo og hei!

Annette sa...

Dette klisset blir nok med oss i mange år til.. Og når endelig Loke og Mats ikke klisser så fælt, så skal du se vi har flere unger som lager det.. Hehe.. Så kanskje om ca 10-18 år er vi kvitt alt sånt =)

Ingvild B sa...

Haha...
Kos deg!

Shy sa...

Du får nyte det søte klisset så lenge det varer! Snart er det klissete merker etter ølflasker livet dreier seg om. Kvar tidsepoke har sin sjarm, ja!

Pia sa...

Og klisset vil være i heimen din i lang tid framover....syltetøy, brødsmuler, spagetti, og annet søl.
Har vel ikke fått sagt grattis med makeover? Grattis! Med makeover!

Trine sa...

Ja, dærsken sier nå bare jeg. Det er SYKT MYE kliss!! (som de unge her i huset sier)