søndag 6. juni 2010

Rockabilly og ducktail...


Jeg har vært blodfan av rockabilly-looken helt siden Richard Olsen var med i første sesong av Big Brother! Snus og sleik er jo alt man trenger for å kjenne at det kribler litt. Neeeeeei, nei, nei...nå må jeg slutte å tulle sånn! Jeg er faktisk ikke så gæern etter snuslepper og skopusskjemmet hår. Men ja, jo, litt kul er rockabillylooken.

Men problemet er at jeg bruker ikke snus, ikke har jeg så kort hår at jeg kan vasskjemme det heller. Derfor går min elsk for rockabilly ut over stakkars lille pjokken min.
Snusdåsa har jeg litt på vent enda, men sveisen er hverfall i boks!


PS. Rockabilly er en musikksjanger som var særlig populær på slutten av 1950-tallet. Den kan forståes som en tidlig utgave av rock ‘n’ roll. Musikken er en blanding av hillbilly, blues og country. Musikken er lett og iørefallende. Viktige instrumenter var elektrisk orkestergitar og kontrabass. På kontrabassen slo man på strengene på en spesiell måte som kaltes «slap-back».
En av de første innen denne sjangren var Bill Haley, og "Rock around the clock" var den første virkelig store rockabilly-låten.
En avart av rockabillymusikken er å finne i den britiske teddyboy-kulturen. Teddyboys var i utganspunktet en betegnelse på kriminelle britiske ungdomsgjenger med en lett gjenkjennelig klesstil. (Drape jackets, traktorsko og ducktail-frisyrer).

Åjada....Dere må lære litt her inne også!!!
Se her daaaa..... Johnnern med en ducktail, akkurat som vi liker å se han! Det er faktisk KUN slik jeg liker å se John Travolta. Ikke med en dau bever på hodet! Fyamei! Hvorfor kan ikke alle menn bare barbere hodet sitt, eller la månen få skinne i fred! Tupè kommer ALDRI til å bli HOT! It`s staying a NOT! Punktum!


Litt annen versjon av en ducktail Loke har fått forresten. Mangler bare "ducken", og kanskje litt av "tailen", men er selvfølgelig like snasen som den tidlige utgaven av John Pånn våronn uuuuansett. Liten T-bird-ramp han også! :-D



Hoi, så mange bilder det ble her da! Hvem er penest? (Nei, det er faktisk ikke dette som kalles et ledende spørsmål...)

10 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Kanskje han Johnnern ble inspirert av ditt tidligere beverinnlegg? Han valgte med andre ord bort sauelooken? Din Loke var kul med andesveis, da ☺

Pia sa...

Herlig rocke-Loke! Og han Richard Olsen kan du se på Tv3s glimrende Harryhandel i grenseland - herlig TV-underholdning....

Carina sa...

Herlig, fineste rockabillyen jeg har sett! Ja, Loke altså!

(Og jeg ler fortsatt av "theres nothing left")

MammaMy sa...

Hm, skulle nesten tru han der John hadde AMMA fram dei der vikene. Likna faretruande på mine, ser du. Men Loke er fin. :)

Unknown sa...

Tja kven som er penest...?? Vanskelig å sei...

Neida, tulla! Klart at vesleguten din med rockesveisen er penest! Skikkelig tøffing :)

Ellen sa...

Det vil jeg kalle et rockabilly GLIS altså! Og ja det ET smør bre{LETT}, og nei han FÅR jo ikke disse smørdimensjonene av oss, men noen ganger er han lyynrask altså.
Men hva er det med dette med menn med FARGET hår, det er skjelden stilig på herrer over 30, i følge meg da. Jeg så en gang et eldre par. De hadde åpenbart DELT en hårfargingskur, for etterveksten var like lang på dem begge. Vi snakker fem cm HVITT og like mye KULLSORT ytterst. Jeg og en venninne skulle spørre etter veien til en isbre og havnet i dette huset. Vi ble stumme. Helt til vi kom ut i bilen.

Bergljot sa...

Nydelige Loke. Han kler det håret. og skal du gi ham snus, så hold deg for all del til posesnus, iallfall fram til han er myndig. Og John... Hm. Han har jeg ikke tenkt på på lenge.

Karen i hagen sa...

Du og den nydelige gutten din! Fantastisk bilde!
Ellers så har jeg kost meg med oversettelsene under. Kjempefestlig.
Skjønt jeg tør aldri le for høyt av sånt. Jeg mangler litt blygsel på å prate i vei på engelsk, og har visst sagt en del teit, sier noen...
:)
Klem;)

Lina sa...

Takk for komplimenter...hadde ikke forventet det...øh! ;)

Ellen: Jeg synes heller ikke farget hår er veldig kledelig på menn...tvert etterveksten begynner å vises, så skjønner vi at noen har kommet i midtlivskrisa!

Annette sa...

Ræggar er kul han :) Stolt av å være halv totning når jeg vet at han er det :P haha..

Så utrolig skjønn gutt du har!!

Og ang. John.. Så syntes jeg han ser best ut i det øverste bildet..Men helt sikkert siden han er mye yngre der enn på det nederste :)