mandag 7. juni 2010

Et slag for de single!

I disse sex- og singelliv dager så syntes jeg at det var på tide å slå et bloggslag for de single!

Et slag som skal runge til tidenes nachspiel. For det er jo der du finner oss single. På vorspiel og nachspiel, og så på vorspiel igjen. For hver dag er en fest skal du vite. Og hvert møte med et mannebein er som et stjålent Samantha- (Red.anm: Fra Sex and the City) øyeblikk. Hett, sexy og brutalt!
For vi vil jo ikke innrømme at de egentlige møtene vi skryter av foregikk i taxikøen (eventuelt kebabkø som dere kan lese om i linken under) med svette, halvfulle 20-åringer. Og at vi egentlig dro hjem alene...igjen.

Eller at vi ikke var ute på byen i det hele tatt.

Heldigvis har vi single sex hele tiden. Det er ikke som hos usingle gæmliser der sexlivet ofte ender opp som en plingfest, og plinget kommer hver gang Rune Almenning Jarstein REDDER! Ikke så ofte kan man si...
Neida, vi single har sex morgen, middag og kveld. Om vil vil... Vi har nemlig i motsetning til usingle - muligheten til å velge bort denne aktiviteten. Noe "mange" gjør.

Meeeen vi vil jo ikke kverke myten om at vi single lever hakket mer posh enn alle andre, eller at det er fantastisk å være singel. Jeg har hvertfall klart å overbevise meg selv om det. Med litt hjelp av Inger Lise Dahl som skriver "Søvn og singelliv"blogg på VG.no.

"- Er det noen flere som er single her? spurte ei.

På responsen hun fikk av stive armer i været, skulle en tro hun hadde tilbudt ekstra dessert. Den ene av de to opptatte reagerte med å erklære seg «nesten singel», siden kjæresten var i Australia.

Det å være singel var snudd fra å sanke sympati til å være misunnelsesverdig. Minoriteten hadde fått regjeringsmakt og humøroppsvinget var momentant. Konjakkflaska nærmest skled rundt bordet, mens vi gikk over til å utrede hvordan det kunne ha seg at nettopp VI var single.

Ikke så vi ut som om vi hadde falt ned fra et tak – i hvert fall ikke fra så stor høyde. Flertallet var dessuten sykepleiere – etter sigende menns drømmedameyrke nummer én. Etter den femte konjakken strakk vi oss så langt som til å si at vi nok var kremen av kvinnekrem i vår generasjon. Planen var å ut på byen og jakte eksemplar av det motsatte kjønn.

Det skjedde ikke. I stedet fant vi jaktgeværet til bursdagsbarnets forlovede og poserte foran det utstoppede elghodet i stua. Så spiste vi dessert og drakk litt mer konjakk. Og snakket litt mer om hvor fantastisk flotte vi var.

Klokken halv tre på natta sto en 40-årig sykepleier på bordet og spilte ping-pong med lysekrona, mens resten av prakteksemplarene hoppet asynkront til Whitney Houstons åttitallshits og skrek at vi ville danse med noen. Å gå ut glemte vi.

Dagen derpå våknet jeg med tåke i toppen og et elghode ved siden av meg i sengen. Og syntes ikke det var så rart at jeg var singel."

Kjente meg godt igjen i den teksten...ofte glemmes det å gå ut på byen fordi man har det altfor gøy med lysekroner og elghoder... Det er også veldig gøy å late som man er et ekorn. Det pleier jeg å gjøre på fest. (Se bilde)
MEN hvor ellers enn på byen treffer man potensielle elghodeerstatninger?

Nå er det mulig at jeg preiker til en tom sal. Jeg tør å påstå at 90 prosent av de som leser bloggen min (ut ifra kommentarene) IKKE er single.... Men dere har vel vært det en gang???

"Heldigvis lever vi single i lykkelig uvitenhet om hvor herlig et forhold mellom to mennesker kan være. Vi er som primitive urinnvånere misjonærene ennå ikke har nådd ut til. Vi har ikke sett lyset. Mest sannsynlig har vi litt tykke skaller."

Takk, Inger Lise Dahl. Nå skal jeg også singelblogge litt innimellom, bare for å minne meg selv på at det ikke er noenting i veien med å være 30 år (snart) og singel. Bortsett fra at sjansen for å få ei pepperbøsse i bursdagsgave er faretruende stor...

9 kommentarer:

Ellen sa...

He he, jeg har ekstremt mye singelerfaring og jeg husker hvor lettet jeg var når jeg skulle hjem fra byen og i allfall slapp å ta MAXI taxi ALENE! Jeg synes singeltilværelsen er verd å kose seg med. Og hvis man ønsker det, dukker det opp en partner, før eller siden. Kos deg med singellivet med eller uten elg!En scraplift er en layout laget etter en annens. Du kan se den her: http://casakreativ.no/forum/login.php?do=login bla deg ned til layout nr 6

Trine sa...

Ekteskap er oppskrytt. Neeeiiiidaaaa- Tuller litt. Men skulle faktisk ønske at jeg kunne gjøre det Mr. Big ønsker seg i siste filmen: Et par dager fri innimellom. Hadde gjort godt for alle, her tror jeg. Nyt singletilværelsen. Du har i allefall én skjønn liten mann i huset!!
PS. Ordbekreftelsen på dette innlegget er DELES. Tilfeldig? Høyere makter? ....

Bergljot sa...

He he. Min personlige rekord i noenlunde fast forhold før jeg møtte Gemalen var fem måneder. Jeg har MYE singelerfaring, for jeg møtte ham da jeg var... nesten 30, faktisk. 29 år og 10 måneder var jeg. Enig med Trine - og Mr. Big.

Ingvild B sa...

- Ja, du får absolutt lov til å si NAM!...

Singel?
Nei jeg har aldri vært singel jeg.. hehe..

♥ Anja-Karin ♥ CleanCanvasStudio sa...

Singellivet var hensynsløst, tankeløst, rotløst, fikk nye bekjente og venner nesten hver eneste dag, en eneste lang fest...GØY! I hvert fall det lille jeg husker av det ;) Men man hadde jo det lille stikket i siden konstant da...tanken sniker seg inn på deg: HVOR BLIR DET AV DE BRA GUTTA? Skal jeg være alene i hele evigheten?? Men det skjer jo selvfølgelig ikke i et eventyr! "Mr. Big" dukker opp når man minst venter det...i det øyeblikket du absolutt IKKE hadde forventet det. Heldigvis sier jeg, hvis ikke hadde jeg sikkert greid å TENKE DET I HJEL på forhånd ;)

Lina sa...

Oj, Trine. Nå tror jeg sannelig det ligger noe i lufta! ;)

Det er godt å være singel akkurat nå. Livet er herlig osv... Men ikke i hele evigheten nei, men det er bare fordi jeg trenger noen å kjøpe hus sammen med! En å dele taxi med er heller ikke et dumt økonomisk "move".

Bergljot: Da var du like ung som jeg er nå da du traff Gemalen. Wohoooo! :D

Pia sa...

Har jo vært singel en gang i tida jeg og...Da jeg var i tjueåra, sånn som deg...
Man treffer jo så mange ålreite damer via blogginga, så en eller annen ålreit mann burde vel også dukke opp? Altså, en single en?

Unknown sa...

Tusen takk for hyggelig hilsen på bloggen min! Jeg må si jeg følte meg veldig smigret da du lurte på om jeg er fotograf... for det er jeg definitivt ikke! Men veldig hyggelig at du likte bildene mine :-)

Liker bloggen din godt, du skriver jo så bra om så mye forskjellig!
Single har jeg ikke vært på en god stund, så det overlater jeg til andre å uttale seg om ;-)

Annette sa...

Singellivet er SÅÅ kjedelig :P Ikke noe for meg..! Hater å sove i en seng aleine.. Hater å ikke ha noen ved siden av meg.. Singellivet er derfor grusomt:p Hehe..