tirsdag 26. januar 2010

Livets skole...

I kveld hadde jeg fire jentutter på besøk. Alle mødre og alle på nippet til å fylle 30 år. Jeg er også mor, og holder også på å gjøre meg ferdig med 20-årene. Så vi har mye til felles vi 5. Men likevel følte jeg meg litt utenfor i kveld. Hjemme hos meg selv til og med. Dere lurer kanskje på hvorfor, og det skal jeg fortelle dere. Snart...

Først litt bakgrunnsinformasjon om mødre og 30-åringer:
Mødre er.....eller skal hvertfall være husmødre. Sånn er det bare. Mødre skal vaske, rydde, lage mat og oppdra unger. So far so good. Jeg kan faktisk krysse av alle disse egenskapene. Jeg gjør det kanskje ikke med glede, men jeg gjør det!
30-åringer er.....ja, eller bør være ferdig med 20-åra. Det vil si ferdig med videregående, to-dagers festing, gule mazda 323-er, topper som ikke når ned til buksa, struttende pupper og ferdig med tidkrevende utenomhusaktiviteter. Check!

Det jeg ikke var helt klar over var at med alder og unger kommer strikking!!!!


Så her sitter jeg hjemme i min egen stue og ser på 4 svært så fingernemme damer klirre med strikkepinnene sine. Jeg sitter å tvinner tommeltotter, bare for å fremstå som bittelitt engasjert i sporten. Det prates i rett og vrang og hvem som strikker tettest, eller var det strammest. Jeg føler meg skikkelig utenfor og prøver å starte en samtale om de klønete landslagsgutta som ALDRI klarer å fullføre en håndballkamp på topp....men ordene mine bare svinner henn i klirringa. Slenger inn en liten kommentar om en "monsterbukse" jeg har lyst til å strikke. Og plutselig får jeg masse positiv respons fra sofaen. Den ser kul ut, med sånn munn og tenner på rumpa og boot leg, Tøft!!! Men innrømmer i mitt stille sinn at jeg har verken tålmodighet eller motivasjon nok til å bli en av DEM....

Jeg drikker opp all kaffen jeg har laget selv. Kan vel også legge til at jeg laget kaffe i en presskanne for første gang i kveld. Litt husmortragisk kanskje, men god kaffe da.... Så spiser jeg litt av gulrotkaka jeg har laget. Det jeg unnlater å fortelle er at den er laget rett fra posen, og når jeg sier at jeg ikke liker sånn ostekrem på topp, så er det kun fordi jeg har ikke peiling på hvordan jeg lager den. Tragisk, men god kake da....

I tillegg har jeg varmet opp leiligheten min så fælt at damene mine fikk hetetokter og måtte ta flere strikkepauser enn beregnet. Jeg syntes det var akkurat passe...men så holdt jeg meg forholdsvis rolig. Strikking er tydeligvis en krevende sport.

Jaja, jeg har mye å lære enda skjønner jeg. Og det er jo litt godt det også! At jeg ikke er ferdiglært mener jeg. Går på livets skole jeg....har bare ikke tatt formgiving som valgfag enda...
Ikke heimkunnskap heller tydeligvis... ;)


Kan jeg bare til slutt få legge til at med eller uten strikking;

D va dritlænt med besøk, og æ storkosa mæ serriøst! Dåkk e en hærli bønsj me damer, å æ e hæildi som har dåkk innen strikkevidde!!!!!!! :)

9 kommentarer:

Lina sa...

Ops, æ må visst kom me en unnskyldning også! Æ fant ut i dag at når æ skoill skru NED varmen i går, så hadd æ skrudd dæinn OPP. Ikke rart d vart varmt t slutt... Så dåkk kainn aill slapp av.. Dåkk e ikke i overgangsalderen enda! My bad! ;)

Mona C.S sa...

Psst!

"trying to define yourself is like trying to bite yor own teeth"

Å definer folk etter alder går heldigvis ikke ann. Æ ska lov dæ det e hverken strekking eller matlaging som står i høysete her, takk og lov! Men læll e æ ei vaksen og oppegående væitj - tenk dæ d! Det e faktisk mulig i 2010 vettu - Whoop whoop! :D

Hilde sa...

hihi, du må nok prøve deg på ei monsterbukse, skjønner du ;)

Lina sa...

Nei, Mona. Du har helt rett! Dessuten e du et levende bevis på at man fortsatt kainn ha struttende puppa i en alder av 30 år og! ;) whoop sjøl! :D
Sjansen for faktafeil eksisterer i høy grad her på bloggen min....hehe

ehja Hilde, mulig t neste år.. ;)

Linda sa...

Herregud, flire mæ ihjæl mens æ læs bloggen din Lina!!! Godt sagt:)

bæstemor sa...

Ha no meldt dæ inn i strikkeklubb Lina : )

Lina sa...

haha.... Spørs om æ bare blir et støttemedlem da ja.. :)

Lene sa...

HaHaHA,så herlig at vi ikke har kommet i overgangsalderen enda, å ikke har trena så my at vi har fått så MY mer muskla som jobbe harder i hvilemodus heller..velå merke strikkemodus da men!! haha,men syns d va mang brae alternativ å forslag te ka d va som feila oss utover kvelden, når tempen bare steig å vi ikke kunn finn ut koffor maskan satt mer å mer fast i strikkepinnan!!!

Utrolig herlig -tatt på kornet-skrevet ;)Flire høgt!! Vel å merke ingen som e fylt 30 enda da!!!

Lina sa...

Huff..nei. Glømme at æ bare e 29 enda æ. Glede mæ sånn t å bli 30 sjøh.... ;)