onsdag 20. januar 2010

Bad hairday...

Jeg har et stort problem. Et stort hårete problem.... Du kan kanskje ikke se det på meg, men likevel tynger problemet meg mer enn du aner!

Jeg aner nemlig ikke hvordan jeg vil være på håret. Buhu... Jeg er fullstendig blank. Og det har ført til at jeg ikke har vært hos frisør på over ett år. I hele 2009 dedikerte jeg mitt hårs sjebne til billige blonderingskremer som jeg hadde hamstret på rema 1000. Resultatet er en sjattert parykk med et dominerende rosa skjær. Nei, dette må det virkelig bli slutt på. Jeg MÅ til frisøren. Men når man drar til frisøren, så bør man jo ha en plan. Det er denne planen jeg mangler.

Her en dag våknet jeg opp og ropte høyt hurra fordi jeg endelig hadde bestemt meg for å klippe det kort og farge det sort. Utover dagen, etter at jeg har fylt feil bensin på bilen min og nok en gang strødd grillkrydder på grøten min, innser jeg at jeg er og forblir en blondine uansett hva jeg gjør med krøllene mine. Så jeg skyver tanken om en Rhiannasveis fra meg.

Ok, så da skal jeg hvertfall være blond. Men om jeg ikke skal klippe det kort, da må jeg jo ha langt hår. Håret mitt akkurat nå er verken kort eller langt, det er akkurat litt lengre enn hestehalelangt. Men løsningen er enkel; jeg må innstallere såkalte extensions i håret.

Denne tanken er god, inntil jeg sjekker prisen hos H2.

Og det er da jeg kommer på at jeg aldri kommer til å se ut som Rhianna, eller ha lommeboka hennes.

Fuck! Hva nå?? Må jeg virkelig ty til lageret med blonderingskremer som etser seg inn i hodebunnen min, og fortsatt gå rundt med håret i strikk. Aaaargh... Jeg vil jo se bra ut!

(Om du lurer på om jeg er gal som bryr meg så mye om håret mitt, så kan jeg love deg at jeg ikke er den eneste. Komikeren Chris Rock har laget en dokumentar som handler om kvinner og hår. Sååååå viktig er det nemlig!)




Hårkur!?!
Kvinner kan bruke opptil en månedslønn på noen timer i frisørsalongen. Det er helt vilt egentlig.
Jeg foreslår at staten kan ta denne regningen også, på samme måte som andre legeregninger. Håret er jo en del av kroppen, og skal man holde seg psykisk frisk, bør man ha bra hår. Ikke sant? Psykiatrisk burde få innstallert en salong på venterommet. Muligens at ventekøa hadde blitt betydelig lengre...gærninger vil jo også se bra ut på håret.

Men jo, det er sant at hår og psyken henger sammen, det er sjelden jeg føler meg så bra som når jeg går ut fra frisørsalongen med verdens vakreste hår. (Hodebunnsmassasjen hjelper godt på humøret også.) Men som dere da skjønner, så stikker dette problemet dypt. Jeg trenger seriøst hjelp. Et gavekort fra staten hadde nok gjort susen, men det ender nok opp med at mitt eget kredittkort får æren for en hår-make-over. For det skal jeg ha. Snart!

Bare jeg får bestemt meg hvordan jeg har lyst til at håret mitt skal være....

8 kommentarer:

Hanne sa...

Uff, ja dette håret. Jeg er da tilbake som blondine etter et par år son flott rødhåret. Jeg fikk i tillegg en fin pannelugg for en tid tilbake som jeg var meget fornøyd med!! Jeg tenkte: at jeg ikke har gjort dette før!!! Vel og merke, så har jeg gjort det før, på nittitallet engang. og når jeg senere har sett bilder fra da, har jeg alltid tenkt; aldri mer!! men altså, nå syns jeg plutselig at jeg kledde det riktig så godt. Helt til nå, et år senere. Jeg har nå gått litt tilbake til sideskill, rett og slett fordi jeg ikke har fått ledig time hos min privatfrisør. Så luggen har blitt så lang at jeg ikke ser forbi den. Dermed må den vike litt til side. Da jeg kom på jobben her om dagen, kommenterte noen av ungdommene så fin jeg var blitt på håret!! Jeg sa som sant var, ja takk, jeg har bare IKKE klippet meg... Da jeg kom på korøvelse i dag etter et par dager hjemme med magasjau, så jeg vel egentlig helt jævlig ut, hadde ikke orka fiksa hverken det ene eller det andre, så kjente de meg ikke igjen. En dame kommenterte; ja du er alltid så...så... bustete på håret, nå hadde du jo kammet deg...?! Bustete??? Det er jo IN å ordne det slik at det ikke ser ordnet ut!!! Dumme dame!!
Litt senere når jeg fortalte jeg hadde vært sjuk, forteller pianisten vår, som er fra Aserbadjan, at hun hadde ikke hørt om magasjau. Tuller du? Nei, kanskje det er bare blondiner som får det? lurte hun på.
Så moralen er: la håret vokse, drit i å fikse det og farg det mørkt så slipper du magasjau!!!!

Lina sa...

Moral notert!
og HAHAHAHA...Bustete! ;) Privatfrisøren hadde en åpning i helga, men den bustete kunden måtte visst avlyse...buhuuu. Sender med deg en saks til Mexico. Må brukes før sikkerhetskontrollen vel og merke... :)

Lene sa...

no fainn æ ut koffer æ aldri kom mæ inn på bloggen din ja.. har jo ikke fått med mæ at du ha bytta. :s

Ka med en lys Rihanna? Eller exstensions på ebay?

Lina sa...

hehe...bytta t en litt enklar adresse, men d koinn vel ikke aill lukt nei.. ;)

hmmm...extensions på ebay ja.. No må æ surfe litt kjæinne æ! Prøvd d før eller?? Funke e-bay extensions bra?? Takk for tips! :)

janne sa...

Hø? Rihanna ser jo sånn ut på håret: http://www.music-juice.com/images/stories/2009/septembrie-2009/28-september-2009/rihanna-haircut/rihanna-weird-haircut-4ss.jpg

Litt blondt, litt svart, litt kort, litt langt - fire fluer i en buksesmekk! :D

Lina sa...

Hva??? Jeg trodde hun bare endte opp med blåveis etter basketaket med han duden! Tydeligvis ble sveisen påvirket også.. Oldisen meg tenker på Umbrella-Rhianna.. Fine sveisen! :)

Lene sa...

Ikke erfaring riktig enda, men om postmannen levere snart så har æ! ;)

Lina sa...

åååååå....Må få oppdatering Lene! :)