lørdag 9. januar 2010

Melodi Grand Poo!

ehmmm... Jeg klarer ikke å huske noen av låtene fra gårsdagens delfinale på Ørlandet. Melodi Grand Prix pleier jo alltid å ha èn sang som irriterende nok klistrer seg til den venstre hjernehalvdel og du blir ubevisst gående å nynne låta i tide og spesielt i utide. Alexander Rybak hadde ei slik låt i fjor med "Fairytales", og jeg har akkurat klart å riste den av meg. Men nå er det pån igjen, bare fordi ingen av låtene i går var verdt å feste seg ved. "I nanaaaaa in a fairytale, even thoooooough nanaaaa.."

Jeg måtte jo se MGPshowet på skjermen i går siden det foregikk på Ørlandet, min hjemnabokommune. Men jeg så ingen kjente i publikum desverre, og ingen Jan Teigen på scenen. Kjempedesverre, for det hadde vært noe det.

Gaute Ormåsen var den eneste som sang på norsk og hadde folkemusikere i ryggen. Han prøvde seg tydeligvis på en Rybak, men feilet. Ei dårlig låt som sikkert hadde tatt seg opp mange hakk om han hadde gjort et splitthopp eller to på scenen ala Jan Teigen.

Bjørn Johan Muri, X-idolist, hadde kanskje det beste innslaget i går, men jeg hørte nesten ikke at han sang jeg. Hadde vært bedre med Jan Teigen. Jeg synes faktisk at Elisabeth Carew var minst dårlig i går, men nå skal det sies at jeg er svak for fyrverkeri og Carew-slekta.
Lene Alexandra med låta "Primadonna" var helt forferdelig, men hun får plusspoeng for stilig kjole.
De andre sangene husker jeg ikke. De andre = Johnny Hide og Maria Haukaas Storeng, som forøvrig ikke MÅ være med i MGP hvert år på en eller annen måte. Hun er flink, men hun didnt make my day (haha...tog du an???)...
Keep Of Kallessin - applaus for at de gikk til finalen, men dette hører ikke hjemme i grand prix i mine ører.
Nei, dette lover ikke godt Melodi Grand Poo!!!

Nå skal jeg gå å lage en facebookgruppe - "Vi vil se Jan Teigen i skjelettdrakt gjøre splitthopp i MGP"



PS: HA ALDRI UNDER HALV TANK PÅ BILEN DIN I DENNE KULDA....

8 kommentarer:

Carina sa...

Hjemnabokommune? Unnskyld meg, er du også fosning?:)

Lina sa...

Ækte Bjugning! :)

Carina sa...

Oioi, æ e Åfjording! Verden, eventuelt, Trondheim By e liten!

Lina sa...

Hehe...bitteliten! Å tænk, du hete Carina, æ hete Lina - d ligne litt, vi har unga som e like gammel - begge gutta, vi handle begge to på nelly.com... Og sida alder e av ingen betydning længer, så e vi næstn samme person å! ;)
Eller....ikke heilt, men vi har sikkert noen felles bekjente hvertfall... Arti! :)

Ketil Hustad sa...

E så fantastisk eni me dæ Linamor!!!! Klæm fra Lise O

Lina sa...

D e bra vi e flæir Lise. Kanskje du burda ha prøvd dæ på grand prix scenen snart.. ;)

Carina sa...

Så eeeeenig. pappa (og litt æ) drømme om å sjå jaHn teigen (for d skrives me H - dærfor hete broren min jaHn-Daniel næmli) i MGP igjen...!! ;)
Har du laga gruppe??hehe

Lina sa...

Shit....Beklager til alle av JaHn Teigens trofaste undersåtter for skrivefeil.... ;)