fredag 8. januar 2010

Hvilken facebooktype er du?



Ja, hvilken facebooktype er du?? Jeg visste ikke at det var så mange forskjellige facebooktyper jeg. Trodde alle var der inne for å skryte av seg selv og sine, fylle opp statuskvota med en mengde venner man egentlig ikke kjenner, bli oppdatert på sladder sånn som hva hun søstra til kompisen til venninna har gjort i helga. For ei skjøge!
Skulle jeg beskrive min facebooktype, ville jeg si at jeg er en skryter som bruker facebook til å fremheve mine beste sider - i tillegg til at jeg gleder meg over lett skjøgeunderholdning. Denne testen ville heller ha det til at jeg er en selvironisk facebooker. Greit nok....

Ta testen du også...

LINK

Mitt resultat:

Den selvironiske
Du har et Bridget Jones-alterego. Du forteller ærlig ut om dine pinlige opplevelser, og spesielt dem som skulle vært perfekte, men som ender opp med å gå i vasken.

Denne typen selvutleverende statusmeldinger er særlig utbredt blant kvinner, men forekommer også hos menn.

Den selvironiske er typisk en suksessrik person med vellykket karriere og familie - og venner som utmerket godt vet dette - som har overskudd til å fortelle når alt går i stå.
Myten om det perfekte liv punkteres - og du virker dermed som en ekte person med glimt i øyet.

Denne kategorien forutsetter imidlertid at dine Facebook-venner vet at du normalt har ting på stell. Hvis ikke, risikerer du å framstå som slurvete og klossete.



Googlet selvironisk bare for å se hva slags bilde som kom opp - og tataaaaa!!! Pia Haraldsen. Hvah?? Er vi samme facebooktype nå da..
Tja, jeg er vel like lite kongelig som hun. Jeg har heller ikke skrevet uttallige brev til kongen og bedt inderlig om å bli kronet med en tittel, selv om også jeg fortjener det. Utestengt fra the promised land er jeg heller ikke. Så at hun er samme facebooktype som meg, det nekter jeg å tro. Hun er en av de som fiser, og der gror blomster. Det gjør ikke jeg... Altså, jeg fiser ikke! Men jeg får være patriotisk og boikotte Britney, sminke meg litt og be 30 menn ut på date i Pias og selvironiens ære!

0 kommentarer: