torsdag 13. mai 2010

Nå orker jeg ikke mer!

"Nå orker jeg ikke mer" sier dama som sitter med en minibit igjen av brownien sin og sukker....

Når jeg sier minibit, så mener jeg en skikkelig liten smulebit, ikke en munnfull engang. Jeg stusser litt, og tenker at en slik liten bit tar jo ikke store plassen i magesekken. Og ser absolutt ikke poenget ved å la være å spise den siste biten. Ok, kanskje det er 2 kalorier ekstra, men når en først har bestilt seg en brownie, så kan ikke kaloriene være så innmari viktig.

Jeg synes det er veldig merkelig, på grensa til unormalt. Men hun er mett! Stappmett, tydeligvis!!! Er det nå jeg skal minne henne på de sultne barna i Afrika? Eller si at hun burde spise opp maten sin slik at hun blir stor og sterk? Eller bare spise opp slik at jeg slipper å tro at hun er unormal? For vi normale hadde blitt stappmett midt i brownien og ikke helt på tampen, når en så liten bit til ikke engang teller...

Stakkars lille biten som ligger der ensom og forlatt foran snuten til kjøperen. Min teori er at dama tror at man er glupsk eller en overspiser om man fortærer en hel kakebit på cafè. Om hun lar det være noen smuler igjen, får folk inntrykk av at hun er nøktern i kostholdet, sunn og frisk. Mulig hun er det altså, men normal????

Hilsen Dr. Philla!

4 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Hun kommer vel fra et dannet møblert hjem hvor man ble opplært til at det var vulgært å renske tallerkenen..?! Og jeg hadde oversett forrige innlegg, makan! Kjempebra. Gleder meg til gi-bort. Schnækkas.

Annette sa...

Blir nok litt dumt å si at du ikke orker den lille smulen som er igjen, hvis man har spist opp hele kaken. Men det er utrolig mange snåle folk her i verden.. :P

kallemillelente sa...

Sånn er livet.
I kveld sitter jeg forøvrig og leser om Kristiania-bohemene. De ville spist opp hele muffinsen, tro du meg. Og skylt dem ned med sprit og det som sterkere er. I forhold til dem er muffinsdama fullstendig i water (med eller uten w?)!

Christine sa...

Hvorfor i det hele tatt bruke penger på en ørliten brownies du egentlig ikke vil ha? :P Ha en god helg (som jeg forsåvidt har skrevet før til deg, men så dukka du opp og da måtte jeg innom bloggen din allikevel)