søndag 2. mai 2010

Hvilken sang er dette?

Det er helt utrolig hva som gjemmer seg oppi denne blonde skolten. Og det er tydelig at jeg har vært rar lenge. Nå har jeg gått igjennom eske etter eske med gamle skolebøker, brev og diverse andre notater. Og det tar tid å gå igjennom eskene, for jeg blir jo sittende å lese alt.

I går kom jeg over dette arket med noen skriblerier på....det tok sin tid før jeg selv skjønte hva det var.....men plutselig husket jeg at jeg var meget glad i sang og musikk da jeg var yngre. Det er jeg forsåvidt enda, men nå er jeg bedre i engelsk!!!!!

Så her er dagens gåte - klarer du å tolke hvilken sang dette er????

Maibi feis dont ros the æs.
Maibi spesol wish that wil alvais færs.
Like this macic land that
he wil make it dreams come tru for you.

Ride the rainbow to the adder side
cant you faling star and then take a ride.
Shuger rid of that sims and that clover that drems
Like love to you, all tru.

Big alow in to limoneid
Dear Jeassie hear the laugher runing to the leforeid.
Any kissis any sanyday
Dear Jessie see the rosis raidi on the leforeid.

Ja, jeg skal ikke la dere sitte på pinebenken lenge.....Jeg slenger inn den orginale teksten litt senere i kveld.... :)

Senere:

Baby face don't grow so fast
Make a special wish that will always last
Rub this magic lantern
He will make your dreams come true for you

Ride the rainbow to the other side
Catch a falling star and then take a ride
To the river that sings and the clover that
Brings good luck to you, it's all true

Pink elephants and lemonade, dear Jessie
Hear the laughter running through the love parade
Candy kisses and a sunny day, dear Jessie
See the roses raining on the love parade


6 kommentarer:

janne sa...

Oi oi, kaaaan det være Madonnas Dear Jessie? :D

"Maibi feis dont ros the æs" :D Fantastisk!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Dear Jessie, Madonna! Fra Like a Prayer-albumet...1989? Er det premie?

Lina sa...

Hmmm...ser nå at jeg burda droppa tittelen her...hehe.. Men sammenlign med orginalen, som jeg legger ut NUH! :)

Karen i hagen sa...

Ha, ha. Jeg hører av og til sanger fra det glade 90-tall (eller - happy og happy fru blom.), og lurer på hva i all verden som er teksten...
Ja, hva er det med sokker og lørdagskvelder?!? I går fikk jeg endelig sett "mannen som elsket yngve" (elsker bøkene om Jarle Klepp), og da ble jeg så oppkavet og stesset på stakkars jarles vegne, at jeg ble helt varm. Ellers så vet jeg sannelig ikke grunnen. Men det er et fenomen, det der...

Pia sa...

Frykta først det var dine skriblerier fra videregående, men kom jo på at du er så ung, så dette var vel før videregåendestadiet

Annette sa...

nei si det du.. Siden dette var når DU gikk på skolen er det nok musikk fra LENGE før jeg hørte på musikk:P *kremt* haha:)