søndag 9. mai 2010

Mammapermisjon i bilder!

Er det virkelig sant at jeg har gått hjemme i mammapermisjon i over ett år, i 59 uker, i 412 dager......og nå er det plutselig slutt?????


Klokka 8 skal jeg innfinne meg i Adressas lokaler, klar til dyst! Og så må jeg være der heeeeelt til klokka 16:00. I 8 timer!!! Like lenge må Loke være hos "erstatningsmammaen" sin, hver dag, fem dager i uka....... DET blir litt annerledes enn å ha ungen min som klistra inntil meg 24 timer i døgnet det!

Tida har gått så forferdelig fort! Jeg tenkte jo at et helt år nesten var litt for lenge å gå hjemme, og vurderte å kun ta 10 måneder med permisjon. Nå er jeg derimot glad for at jeg tok til vettet og utsatte det virkelige liv litt til.


Sånn så jeg ut med stooooooor mage...
foto: Siri Hovland Kaldal

Mammapermisjonen er jo bare ei boble, som man vet ikke varer for alltid. Det er kos, og slit og godt og fælt og moro og skummelt på en gang. Det er rart hvor mye en får pakka inn av opplevelser på et år uten å virkelig måtte forlate hjemmet.



Ny og vakker...uansett humør. Det kan man ikke si om alle!


Nå har jeg forøvrig vært ute å fartet litt. Vi har vært et par ganger sørover hos min søster og hennes familie på Notodden.

Verdens herligste søskenbarn...

Til og med en dag av Hovefestivalen 2009 fikk jeg med meg, og en fantastisk konsert med Faith No More.


Her ser dere Loke synger "(H)Anne's song" iført Faith no More -body som han fikk fra Hanne Strææænd-Burden.
(Sjekk fjonene på hodet da...hihi)

Vi var på Pstereopiknik på marinen i Trondheim i fjor. Noe som frister til gjentakelse i år.

"Silence is the new loud."


Den sydenturen som jeg trodde jeg hadde all verdens tid til å gjennomføre i permisjonen min - gikk i dass. Men jeg har ikke gitt opp håpet. Sørligere strøk SKAL oppsøkes innen Loke blir 2 år, for inntil da reiser han gratis. Og jeg kan jo ikke gå glipp av et slikt "tilbud".

Vi har også vært en del sammen med Pappa Ken, som sjonglerer studentlivet og papsnrollen for tiden.

Mitt favorittbilde av Loke sammen med pappa.

Jeg har rukket å selge leilighet og flytte i vår, til en liten hærskare av maur sin store glede. Nå er vi på leilighetsjakt, men det haster heldigvis ikke. Liker plenbiten vi har nå egentlig.

Rydder ut av gæmlis-leiligheten.

Dessuten prøver jeg fortvilet å innse at jeg ikke har råd til en villa rett ved Ladestien, men åååååååååå som jeg sikler etter en slik bolig.



Foto: Janne Helen Juliussen

For å skryte litt av min største bragd, LOKE, så har han rukket å bli 1 år. Han har lært seg å gå, han er flink på dyrelyder, han har 9 tenner som han liker å gnisse med, han har vært hos frisøren...

Seeeeee, så fornøyd han ble.
(Klikk på bildet for å se fornøyde Loke på kloss hold.)

...han danser som en gud, gliser folk i senk...



...og han har kjørt tog, fly, buss, masse bil - til og med litt båt...

Bebisen min har blitt stor gutt.

Til de folka vi har rundt oss, så er jeg evig takknemlig for at dere alltid er tilstede for vår lille familie om vi trenger det!

Jah.....nå er altså permisjonen min over, finito, kaputt, slutt... "It's the end of an era" - men også begynnelsen på noe nytt....

Oss toan....

*GLA I DÆ LOKE MIN*

Ojjjjj, nå kjenner jeg at jeg nesten blir litt sentimental her jeg sitter, mens permisjonen min går i reprise oppe i hodet mitt.... *Sukk* Kommer til å savne å være klistret inntil ungen min 24 timer i døgnet.

- legg gjerne igjen en kommentar i dag. (dvs. skrytekommentarer om kjekkasen min) -

16 kommentarer:

Mari sa...

Kjenner jeg og ble litt sentimental av å lese d dær;-) Du glemte en vesentlig ting, nemlig å nevne at Loke har en fantastisk mamma:-D Du må huske at barn blir ikke så gode som han, uten at noen (DU) har gjort et godt stykke arbeid. Og det har du gjort, Lina! Så om du ikke vil gjøre det selv, så sender jeg deg herved tidenes klaps på skuldra for å ha gitt Loke et fantastisk 1.år i livet. Og, bare så d er sagt, ser ingen hindringer for at kommende år skal bli av et annet resultat. HATTEN AV FOR DEG:-) Lykke til i morgen, ny epoke i livet, men det kommer til å bli supert:-)) Klemklem

Pia sa...

Skryt, skryt og atter skryt! Du har en flott sønn!
Tida går fort, ja! Og det fortsetter den med. Masse lykke til på jobb!

Bæstemor sa...

Dette ble veldig sentimentalt Lina...
Gråter en skvett her jeg sitter å leser om hvordan Lokes første år har vært.
En trygg å god unge med verdens beste mor : )

Helene sa...

Lett å skryte av han der! Nydelige Loke! :D

Med en flott mamma ;)

Unknown sa...

Det går bare supert det der Lina :) Bli sikkert litt godt å arbeid litt igjen no å ;) (sei æ som har 7 mnd gjen av mammapermisjonen min :p)
Men lykke til uansett :)
Arti å følg me dæ her inne.
Nydelig liten pjokk du har <3
Klem

Elisabeth, innerst i veien sa...

Kjekk gutt og en veldig kjekk mamma også. ☺ Kanskje blir det litt ålreit å komme på jobb igjen? Vi trenger jo impulser fra flere kanter. Lykke til!

Unknown sa...

Flott gutt! Ein fin tid du har hatt! Og ei fin tid du går i møtes! Om enn kanskje litt meir travelt...

Lene sa...

Gosj, det der ble jeg også sentimental av å lese! Det var nesten som å oppleve slutten av permisjonen over again..

Loke er virkelig en kjekkas! Tenk at han har vært til frisøren da, tror det blir år til vi får oppleve det med den treige hårveksten til Nora. :p

♥ Anja-Karin ♥ CleanCanvasStudio sa...

Huff, tøff, liten, herlig gutt med tøff mamma. Lykke til videre :)

Bergljot sa...

Hei Lina, det går bra skal du se. Ønsker deg masse lykke til! Nydelig gutt du har.

Vibeke sa...

Jeg ble hvertfall veldig sentimental av dette nydelige innlegget.
Tenk så fort det har gått. Jeg skal være hjemme i et par mnd til, men jeg kjenner at det skal bli litt godt å begynne på hverdagen igjen også.

Loke er utrolig nydelig! Ikke vanskelig å se at du forguder den lille gutten din :o)

Klem fra Vibeke

Lina sa...

Tusen takk for alle gode og snille kommentarer. (Skulle nesten tro at jeg hadde bedd om de selv vettu....)
Ble sentimental av de og jeg!!! :)

Nuss og klem og sånt!

Hege sa...

Loke e så nydelig. Ferrstår at du vil vær hæim md han ja, sjarmisen :)
Kos dæ på jobb!

Annette sa...

Vet du hva?? Loke er så utrolig nydelig!! Men det viste du vel fra før:P Hehe

Helt utrolig hvor fort dette året har gått.. :( Veldig trist at det er over alt :( Men blir nok kanskje godt å komme tilbake på jobb og:) Og mere penger i lommeboka :D

Lykke til på jobb :D Og lykke til til Loke hos dagmamma :D

Hanne sa...

Å, så laaaaangt unna!!!!

Beate sa...

Kjenner igjen det at tiden går så fort... Synes liksom jeg nettopp gikk ut i permisjon med førstemann jeg.. og det er snart 18 år siden... he he

Fantastisk flott bilde av deg som gravid!!