torsdag 20. mai 2010

DDE og ÅGE og sånt...

I dag fikk jeg dra ut på VIP-oppdrag for første gang etter at jeg tok på meg arbeidsstøvlene igjen. Vi har helt splitter nytt opptaksutstyr i Radioadressa - også kalt iphone - som jeg i dag måtte teste for personlig godkjenning. Jeg slengte meg derfor med VJ Håvard for å prøve instrumentet.

Veien gikk til Verkstedhallen i Trondheim der "selveste" Bjarne Brøndbo ventet med en varm solbærtoddy i hånda. Namsosbandet, (for de som ikke vet hvor disse rare figurene kommer fra), starter sin sommerturnè i morgen, (for de som er interessert i å vite det), og da er både skrivende, filmende og pratende journalister tilstede for å dekke begivenheten, (hvert år er en begivenhet for de som lurte).

Uansett, så var det moro å komme seg ut litt å få en minismak av utegående-reporter-jobben som det blir mer av etterhvert. I dag var det jo bare for å teste elektronikken....

Jeg har en allright jobb tenkte jeg i dag. Sol var det og!

Ja, og bare fordi Åge Aleksandersen kom innom Verkstedhallen latet jeg som om dette innlegget og min utegående jobb inneholdt et møte med han også...gjorde ikke det altså. Beundret min favoritt-trønder-rocker på avstand denne gangen.


Det splitter nye opptaksutstyret ble forøvrig godkjent. Super lyd faktisk!!! (for de som er interesssert i det.

7 kommentarer:

Pia sa...

Høres ut som en spennende jobb! Hilsen lærer...

Annette sa...

Høres ut som at du kan ha en kjempe morsom jobb :D Heldige deg :D

D.D.E er jo bare dritbra da:D

Trine sa...

Skitheldiggris!;)

Bergljot sa...

Nå ble jeg litt misunnelig, kjenner jeg. Hilsen konvertert journalist (pssst! Du har vel ikke gått i Volda, vel?)

Christine sa...

Åge e knaill! :) Hadde en nabo engang, nå skal det visst sies at han ikke var helt clean.. Han snakka mye med seg selv på verandaen. "Åge, d e ferr kvinnfolk onga og homofile! må værra tysland ja." "d e ferr oss kara som har havna litt utfor"

Lina sa...

Haha Cyan-Christine... Det er sant at Åge "e for kvinnfolk, onga og homofile værtfaill!!!" Hohoi! :D

Bergljot, nei. Jeg er et resultat av Australiabølgen! Ferie + studie i ett! Hurra!

Bergljot sa...

Å, den ja. Den bølgen kom dessverre for seint for meg;-)