fredag 30. april 2010

kjedemail...argh...

Hvem er det egentlig som går i denne kjedemailfella. Denne mailen dukket opp i mailboksen min en dag:

"Hei.

Prøv å videresende denne mailen til 7 personer og se hva som skjer med din skjerm!!! Dette er den morsomste ting jeg har mottatt. Det eneste du behøver er å sende den til 7 personer og kikke på skjermen, det er det morsomste klipp. Jeg kan ikke fortelle dig hva det er, men jeg lo så mye at jeg nesten falt ned av stolen. Så send den til 7 og se selv. Hvis du videresender den til 7 personer, vil det komme en video på din skjerm. Det virker. Jeg vet ikke hvordan.....men det gjør det."

Altså, jeg er ikke sååååå lettlurt da. Som om jeg kommer til å le til jeg detter av stolen når jeg sender den videre...??

Etter å ha stussa litt på hvorfor denne mailen i det hele tatt hadde klart å komme seg fra USA, og hit til meg, så titta jeg litt nærmere på hva som egentlig sto i mailen....


"Dette er den morsomste ting jeg har mottatt" - får jeg da en TING når jeg sender denne mailen videre. Heller tvilsomt.

"Det er det morsomste klipp" - Ok, bestem deg da!! Er det en ting eller et klipp????

"Jeg kan ikke fortelle DIG hva det er" - Javel, det er en forvirret dansk dust som begynte denne kjederunden. Men du, danske dust, du har jo nettopp fortalt hva det er .

"En video på din skjerm" - Ja, der sa du det igjen!

"Det virker, jeg vet ikke hvordan..." - Det verste er at denne dusten ikke vet hvordan dette fungerer engang. Hvordan kan jeg stole på en slik person????

Se der ja. Fem feil!!!

Konklusjon: Det finnes mange lettlurte folk her i verden. Jeg er en av de, men bare på 1. april!

Ps. Jeg sendte den ikke videre.......Men gjør du det, så vil den morsomste ting skje med akkurat DEG!

5 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Näe...spam e noe lort.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ja, jeg lurer alltid på hva slags skummelt virus som følger med sånne mail. Vil bokstavene plutselig danse over skjermen eller vil det bli umulig å lagre noe som helst eller hva?

Karen i hagen sa...

Jo, de finnes.
Og det synes jeg er helt fantastisk morsomt. Det er sånne mennesker som får oss blondiner til å føle oss skarpe og oppegående! Tjoho!

Lina sa...

Ja kallemillelente, det og paradise hotel! ;)

Annette sa...

Sånne er noe forbanna DRIT!! Jeg seriøst HATER sånne kjedemeldinger.! Off.!