søndag 25. april 2010

Hvorfor???

Hvorfor er det sånn at jeg hver eneste kveld tenker at jeg skal legge meg tidlig, for jeg VET at morningen begynner i 6-tida her i huset, men det blir med tanken. Jeg sitter her enda jeg, og klokka nærmer seg midnatt. Øynene er tørre og slitne og begynner å skjele. Likevel må jeg dobbelsjekke at jeg ikke har gått glipp av noe på TVn, svare på noen sms-er, og oppdatere bloggen min.
Hvorfor nekter jeg å innse at jeg ikke lenger makter å sitte opp til de sene nattetimer? Jeg er dødstrøtt når ungen våkner oppladet og klar til dyst. Jeg prøver fortvilt å få ungen til å sovne igjen. "Det kan jo hende at det funker i dag", tenker jeg. Det gjør det aldri!

Men jeg kan jo ikke gå å legge meg tidlig heller. Hvem gjør det liksom? Hvem legger seg før klokka 23 om kvelden. Det er det magiske tallet føler jeg. Etter klokka 23 er det ikke lenger en dum idè å legge seg. Før klokka 23 er det bare unger og pensjonister som trenger puta. Nei, jeg er fortsatt ung og sprek og det å sove kan jeg gjøre når jeg "dævver"!

Når legger du deg da? Og innrømmer du at det er flaut å fortelle at du må legge deg klokka 9 på kvelden?? Det er tøft å være oppe sent og være trøtt dagen derpå. Det snakka vi mye om på ungdomsskolen...

Vet dere hva?? Jeg så filmen "The number 23" på TV2 Zebra i kveld, en film som handler om besettelsen av nummeret 23. Og her i dette innlegget, uten å være klar over det, har jeg SKREVET OM TALLET 23!!!! Wææææhhh......

Nei, nå går jeg å legger meg, før fantasien min fører tankene på ville veier... Det er snart midnatt, og 6 timer til en viss minimann har planer om å starte dagen. Skal bare se ferdig en rar dokumentar på TVn først...

Natta! :)

8 kommentarer:

Trine sa...

Sjekk tidspunkt for denne kommentar... Jeg legger meg svært sjelden før etter midnatt. Og det er egentlig rene vanvidd; Jeg får aldri de timene på øyet jeg egentlig trenger. Er det rart rynkene kommer?! Men jeg skal også "bare" før jeg finner puta. Nå skulle jeg skrive at det resulterer i altfor lite "skal bare" etter at bingen er funnet... men slikt skriver man da ikke om! Nei, Skjerpings må til her i gården. Men tror kanskje det blir lettere til høsten, når kveldene blir litt mørkere igjen. Nu ER det leggings!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Og jeg er også fortsatt våken, men på vei til sengs....skal bare smøre matpakke, finne fram klær....
Klokka bikker dessverre altfor ofte over midnatt før jeg finner senga. Har stadig intensjoner om å legge meg kl. 23, noe som kan betraktes som tidig...NATTA!

♥ Anja-Karin ♥ CleanCanvasStudio sa...

Tittei, jeg har en typisk "vil-ikke-legge-meg-kveld"...litt godt å surre rundt på egen hånd en time eller to når resten av huset har slokna! Håper du lykkes med å få ungen til å sovne igjen i morra tidlig ;)

Bergljot sa...

Jeg er aldri i seng før midnatt. Og er følgelig ALLTID trøtt. Faktisk har jeg vært trøtt i så mange år, sammenhengende, at jeg tror det skal være sånn;-)

linda sa...

Hei Lina!
Jeg er litt sånn innimellom jeg. Nå er jo jeg så heldig at jenta mi våkner rundt 8, men jeg har fortsatt ikke vett til å gå å legge meg tidlig. Føler at alt før 23.00 blir litt tidlig, men noen gang .. eller en sjelden gang er det godt! Er jo helt latterlig egentlig, først ordentlig uthvilt når hun har hadd sin første dudpp :p
Er sånn at jeg må se noen episoder av en serie på pc'n, eller noe på tvn.. så d blir seine kvelder som regel :\

Annette sa...

Før var jeg slik! Kunne jo ikke legge meg tidlig. Men etter at jeg begynte å jobbe kan jeg gjerne legge meg kl 21. Er så deilig å legge seg tidlig når man er sliten og trøtt. Og ekstra deilig er det å våkne opp om morgen når Mats står å hopper i senga uten å være trøtt! Anbefales virkelig.! :D

Janne-Kristin sa...

Hihihi ;)
Døgnrytme er en dum ting, hva skal vi med den :P Jeg klarte faktisk å komme meg i seng til fin tid, selv om det ikke var planen :P
Er enig med 23 der ja, legger meg i hvert fall aldri før :P

Lina sa...

Wohoo...så bra at det er sånn det skal være! Puh...nå kan jeg med god samvittighet sitte å glane på skjermen til jeg sovner i sofaen, og fortsette med tigerbalsam under øynene grrryyyytidlig i mårraa! :D