onsdag 31. mars 2010

Blanke ark og sånn...

Er det ikke deilig å føle at man noen ganger begynner med blanke ark, og har kledelige, nye, og freshe fargestifter å tegne med????

Jeg har det litt sånn akkurat nå. Jeg føler at jeg har begynt helt på scratch igjen, bare fordi jeg har flyttet. Jeg har ikke flyttet langt, og jeg har ikke skiftet romkompis, men likevel føler jeg at det er nå jeg begynner resten av mitt liv. Jeg skal kaste alt det gamle på båten, og tenke fremover. Nye muligheter, "ny" leilighet, "ny" jobb... Ja, jeg må bruke anførselstegn fordi jeg har egentlig ikke ny leilighet eller ny jobb. "Ny" i anførselstegn, betyr egentlig "ny med moderasjoner"...Skjønner?? Takk...

For å markere en ny start, har jeg ryddet ut fortiden, og ønsker nå fremtiden velkommen. Ååå, så filosofisk jeg kan være. Men jeg mener det. Jeg har ryddet ut usunn (og utdatert) mat fra kjøleskapet. Fysj, fortid! Jeg har kastet gamle klær. Ajajaj, fortidens mote! Og jeg har ryddet bort eimen av sure sokker. Blæh, fortid fortid fortid!!! Nå er det fremtid for alle penga. Ny mat, shopping og champagne, og nye sokker UTEN HULL!

Men den viktigste forandringen blir nok å tenke litt annerledes enn tidligere... Ingen utfordring er for stor, og ingen bikini er for liten! Om dere faller av lasset nå, så er det helt greit, fordi inni mitt lille hodet er det fest og det er selveste Sokrates som byr opp til dans!

Jeg skal snu hesteskoen slik at jeg heretter er heldig i alt jeg foretar meg!! Lykken skal snues!!! Og jeg skal glemme at jeg måtte fikse bil til 20 000 kroner, at jeg nettopp har blitt utsatt for innbrudd og identitetstyveri, at jeg ikke har dagmamma eller fått barnehageplass, at håret mitt ikke oppfører seg, at jeg klarte å sovne fra en date, og at jeg ikke tåler mer enn tre glass med vin!!!! Ja, alt dette har havnet i glemmeboka, og nå ser ting plutselig lysere ut!!!!

Så nå feirer jeg påske med kjente og kjære. Tilbringer litt tid med mine beste venner her på jord - og ungen min selvfølgelig! Alt pleier å ordne seg for snille piker, og jeg er faktisk ganske snill av meg. Så dette må jo bare ende godt! :)

Jeg kommer med en påskeoppdatering etterhvert...har vært flink med kameraet mitt så da tenkte jeg å dele noen godbiter med dere! ;)


6 kommentarer:

Helene sa...

Godt å høre at du tenker framover. Det er så lett å blir stuck i det negtive.

Gleder meg til bilder.

God påske!

Janne-Kristin sa...

Så godt å høre da! Skikkelig positiv er du :D

Annette sa...

Så flott å høre at du tenker fremover og at du ser positivt på det:D Er ikke alle som gjør det desverre.. :)

Gleder meg til bilder:D

Osloskånskan sa...

Å tåle tre glass vin er mer enn det jeg greier! Jeg sovner etter ett glass....

♥ Anja-Karin ♥ CleanCanvasStudio sa...

Ikke noe vits i å grine over spilt melk nei, men heller sikte seg inn på nye STORE muligheter.

Det finnes ikke problem, bare utfordringer!

Bla-bla-bla...

Ikke alltid like enkelt å tenke i disse baner når en står midt oppi det, men en må bare bite seg fast i tapeten og tenke fremover. Og det høres det virkelig ut som du gjør, så bare HANG IN THERE! ;)

Og ha ei riktig god påske.

Lina sa...

Jeg er Miss Positiv for øyeblikket ja, og ting går strålende! :)

Bilder kommer vel ikke før neste uke likevel, siden jeg har glemt kameraledninga hjemme....

Oh well.. God påske til alle sammen! :)