mandag 22. mars 2010

Brøøøøøøøl

Nå er det lenge siden jeg har vist frem ungen min synes jeg... Som mor så er det å skryte av barna sine en ukontrollerbar handling som ikke kan stagges. Og som offer for disse tvangshandlingene som det også kan kalles, må jeg bare beklage til mine samtalepartnere.
Det må være slitsomt å hele tiden høre på meg plompe ut med godord om verdens beste unge. Jeg mener jo det jeg sier, men jeg trenger ikke mene det midt i en samtale om selvangivelse. Bare fordi ordet "selvangivelse" minner meg om at gutten min putta inn en klosse i putteboksen sin SELV!!!

Huff, for en herlig samtalepartner jeg må være. Spesielt med folk som ikke har barn. Snakker vi om film, så vrir jeg samtalen over til en filmsnutt på youtube med babylatter. Snakker vi om krig, så dreier det seg for min del om krigen om å leke med oljeovnen, eller helst ikke!! Når jeg selv begynner å prate om noe som ikke dreier seg om hvor flink sønnen min har blitt til å klappe eller å vise hvor stor han er så mister jeg plottet midt i fortellingen og havner langt utenfor grøten...akkurat som jeg gjør nå, og det minner meg om tåke, og ammetåke..... dere skjønner hvor jeg vil???

Jaja, det er ikke lenge til jeg begynner på jobb igjen nå, og samtalevokabularet mitt vil nok øke igjen. OM JEG BARE HADDE FUNNET EN DAGMAMMA!!!!!

Men den bekymringen får vike, for akkurat nå har jeg et anfall av tvangsskryting!

Loke er sååååå herlig og elsker å bade! Tvert han havner i balja, så legger han hodet i skummet, slurper i seg litt ekkelt badevann og brøøøøler når han tar hodet opp igjen!

8 kommentarer:

Annette sa...

Skjønner utrolig godt hva du mener..! Med en gang man blir en mamma blir man SÅÅ kjedelig å snakke med..! Alt dreier seg om barna.. haha.. :)

Fine bilder av brøøøøøle Loke ;)

Brit Guro sa...

nydelig Loke! ser likhetstrekk med Sander, arti! Hvor skal du til å jobbe, og når?

Lina sa...

Ja, det er kanskje noen likheter mellom gutta ja.. :)

Jeg begynner i Radioadressa nå i midten av mai... Blir litt godt å komme seg ut av mammabobla, men blr veeeeldig rart og. OM jeg finner noen til å passe Loke så... :)

Unknown sa...

glede mæ te du begynne i Radion og ska fortell om ka Loke gjor dan før :)

Pia sa...

He he, sånn er det....Og du kommer aldri til å stoppe, så det er best at du bare menger deg med andre mødre (og fedre) heretter...

Elisabeth, innerst i veien sa...

He, he, andre mødre hører gjerne på sånt skryt for det åpner for at også VI kan sette i gang med å skryte av våre kloke, smarte, fantasifulle, undrende, eksepsjonelle, ja helt utrolige barn vi også. Loke er super i balja, BRØØØØØØØØØØØL.

Anonym sa...

Så herlig brøle Loke!
Utrolig tøffe bilder som vanlig fra den kanten:)

Klart man må snakke om den store stoltheten sin. De fortjener all den skryten de kan få.

Sharon

Lina sa...

Kari: Ja, Loke skal få sitt eget innslag. "Lucky Loke" skal det hete!!!! :)

Ellers ser jeg at flere lider under samme diagnose. Godt å høre. La oss møtes og skrytes!!!!! :D