fredag 5. mars 2010

Så flott da!

Nå skal de som har minst få enda mindre! Ja, det synes jeg høres ut som en super idé!

Altså, det er ikke helt sikkert at Regjeringen driter seg ut enda da. For det er ikke før neste søndag at Finansminister Sigbjørn Jagland skal presentere sine tenketanker i den første budsjettkonferansen for 2011. Hvordan skal "de" bruke pengene sine i 2011?
Mr. Jagland mener (sier noen i regjeringspartiet til NTB) at det er penger å hente i barnetrygden for eksempel. Småbarnsfamilier får jo hele 970 kroner i måneden. Det er jo ALT for mye. Skatteklasse 2 trenger man jo heller ikke, når man allerede har en skatteklasse 1 som fungerer som den skal. Foreldrefradag, hva er det? Ikkeno verdt å ta vare på hvertfall.

Næsj...det kommer nok ikke til å skje.

Og en annen ting!! Nå MÅ jeg komme meg ut av mammabobla mi. Skumlesinga av VG og Dagbladet fører alltid til at jeg biter meg merke i "kontantstøtte", "overgangsstønad", "permisjonsbetingelser", "bilstoler best i test", "fri eller ikke så fri oppdragelse", "supermamma", and the list could go on and on and on... Det må det bli en slutt på. Jeg skal jo være interessert i miljø, klima, krig, og fred og hijaber osv. Det er jeg, men dette trigger ikke harmen min på samme måte lenger. Det blir for dumt å være mer opptatt av kontantstøtta og bakovervendte bilstoler enn global oppvarming og krigen i Irak vel???

Nå surfet jeg såvidt innom VGs nettside og den eneste linken som jeg klikket meg innpå var:
"Tommeliten veide 275 gram ved fødselen - Mirakelbaby kom ut etter 25 uker - overlevde!"

Det blir kanskje greit å begynne på jobb igjen nå snart....

Og til dere som ikke aner hva jeg jobber med, så er jeg vel en slags nyhetsjournalist!!!! Ironisk nok....

3 kommentarer:

Annette sa...

Hehe, ja det er rart det der.. Hvor mye mere man legger merke til barn og baby i aviser enn før vi hadde barn selv;) Men sånn er det nok å være en mor ;)

Ja det er helt utrolig at den babyen overlevde:O

Anonym sa...

Æ bære lure på kæm Sigbjørn Jagland e?? Undrende tante som nettopp har kommet gjennom, kanskje. Nåja, det vil vis sæ...Hehe.

Lina sa...

Haha...Steiki for en blemme.. Johnsen er det vel det skal være. Det tok tid før noen så det gitt... Har en konkurranse gående skjønner du. *Finn fem feil*!!! hehe..
takk tante... ;)