mandag 8. mars 2010

Kvinnfolk!!!


Ikke er det bare kvinner-er-best-dagen i dag, men det er sannelig 100 år siden denne kvinnedagen ble stiftet også. Hurraaaaa....

*setter av noen minutter til applaus her*

Ja, ikke at jeg feirer dagen på noe måte. Hadde til og med glemt det, før jeg så avisa i dag. Men, nå når jeg ble oppmerksom på det, så er jeg sjokkert og forbannet over at jeg ikke fikk en eneste hilsen i dag. Selv om de eneste jeg har møtt i dag var min farmor og en stykk fergemann.... Ja, skikkelig sur ble jeg!!!

Likestillinga har nok kommet litt for langt, siden kvinnedagen passerer stille og usett som en hvilken som helst annen marsdag.

MEN ikke så langt som Religionshistoriker Hanne Nabintu Herland skal ha det til. Hun mener at VI burde slå av TV-n og gi HAM en seksuell overraskelse på denne dagen, istedet for å sitte å sutre!... Nei, vet du hva!!!! Det er Farmen OG Cougartown på skjermen i kveld altså....

Herland foreslår også at 8. mars nå liksågodt kan bli mannedagen, siden kvinner er så sure og klagete at de ikke fortjener å feire seg selv. Hun er interessert i et mannetog hun. Og det er nå jeg skjønner hvor hun vil. Jeg har jo også lyst til å se et mannetog. Og hva er en bedre gave til kvinnfolk enn å sette seg ned og se på et milelangt tog med kjekke (Herland mente sikkert også at de skulle være halvnakne) mannfolk???

Blir tidenes kvinnedag det!

Så gratulerer med dagen kjære medkvinner! :)

2 kommentarer:

janne sa...

Hoho. Mannedagen er jo 7. oktober, hun kan jo gå i tog da!

Selv har jeg "lurt" mannebeinet mitt hit ved å lokke med middag. Så får HAN stå for overraskelsene synes nå jeg. DET er vel litt likestilling, vel?

Gratulerer med dagen! :)

Lina sa...

Jaggu har ikke menn mannedag også... Men da ble plutselig hensikten med det toget jeg så for meg borte...hehe..

Du er snill du Janne som passer godt på mannebeinet ditt, og forventer overraskelser i gjengjeld!!! Det ER sånn det skal være! :)