lørdag 7. november 2009

JEG ER SYK!

Og jeg drukner i snytepapir!!! Har herved blitt tom for dopapir, tørkerull og kleenex... Har heldigvis et nørlager med middagsservietter type beige som muligens må til pers snart... Er det mulig å bliiii sååå syyyk da? Nei, jeg har ikke grisesjuka, jeg er visst "bare" forkjøla.. Viruset sitter nemlig fra halsen og opp - så lenge.. Men jeg tar meg sammen for jeg vil ikke bli fremstilt som en mann heller. Og allevet jo hvordan mannfolk er når de er sjuke.. Ingenting i hele verden er så sykt som en syk mann! Og jeg vet alt for godt hvordan man tar seg av en syk mann...

- Man må vise ekte sympati.
- ikke si at litt snørr og hodepine ikke er så farlig - Stooooor tabbe! Da virker han som en pyse, og ikke denne tapre helten som overkommer en "livstruende" sykdom! Og en syk OG SUR mann er enda verre!
- gi han fjernkontrollen!
- lørdag hele uken - gi han det han foretrekker av matinntak, om det så er sjokolade og kyllingvinger hele dagen!
- Men sjekk temperaturen innimellom. Er den over 40, så er det jo en mulighet for at han ikke bløffer!

Og om du holder på å bli gal av å ha en syk og sytende mann i huset, så ta tiden han er lenket til senga, sett kyllingvingene og fjernkontrollen innen rekkevidde - og dra på SPA eller lignende...

Men når det er sagt, så ER jeg faktisk veldig syk da.. Kanskje ikke mye feber, men jeg føler meg som et dass! Gleder meg til å puste normalt og ikke sitte å gape for å få inn litt oksygen.. Er litt stiv i nakken og. Er ikke det et tegn på hjernehinnebetennelse da? Varm i fingertuppene og - Hva betyr det?? Nei, jeg syter ikke, bare konstanterer fakta. Kan jo hende at det er noe skikkelig galt med meg da.. Men det er hvertfall ikke grisesjuka. Det er det nok ikke....tror jeg.
Æsj, må snyte meg! Det er så irriterende å snyte seg!

Visste dere forresten at Nairobi, som er hovedstaden i Kenya, har innført forbud mot å snyte seg eller spytte på gaten. Og straffenivået er ikke å spøke med: en saftig bot eller inntil tre måneders fengsel.
Det er også blitt forbudt å gå over gaten mens man snakker i mobil. Dansing, sang og all slags støy er også blitt fy-fy.

Åååååå...jeg er så syk.. Går og legger meg! :(

1 kommentarer:

Hanne sa...

Anbefaler dundersaft!
Oppskrift:

varmt vann i kopp
1 ts honning
1 ts sitronsaft

Blandes.

Verdens sterkeste bjørn drikker dette, da er det bra nok for oss ;o)