onsdag 18. november 2009

Hva er det med dårlig timing egentlig??

Dårlig timing kan sikkert bety så mangt, men jeg har et flott eksempel fra i dag. Det dreier seg selvfølgelig om Loke - som det alltid gjør nå for tiden- og det dreier seg om å stå i kassakø på Rema1000.
Litt bakgrunnsinformasjon til at denne episoden kan karakteriserer som dårlig timing:
- Loke gulper så å si aldri.... (utenom de gangene jeg er så dum og sier det til folk - da kommer det ofte en liten gulpeskvett)

Mari barnehage, jeg og gutta våre trillet bekymringsløse inn på Rema1000 i dag. Skulle bare handle noen få varer for å berge dagens middag. Gutta lå og sov søtt i vognene på tur inn, men Loke bestemte seg for at DET ble uaktuelt når vi vandret blant så mange interessante hyller, farger og alskens handlevognlyder. Så han fikk sitte litt i vogna si, mens jeg grådig krafset til meg varer. Men Loke ville ikke sitte i vogna heller, DET er kjedelig! Så siden jeg har blitt klar over at smokken ikke fungerer som lyddemper i våken tilstand, tok jeg han på armen..."Hurra", så jeg at Loke tenkte i det stille...

Og når man er på en butikk og grådig krafser til seg varer, så må man som regel betale for de varene. Jeg gjør hvertfall det...
Ja, så da Mari barnehage, jeg og gutta våre står i kø for å betale varer på Rema1000 så kommer da denne dårlig timing-episoden.

For plutselig kjenner jeg noe varmt som renner nedover hånda mi.. Loke som henger lettere henslengt i armene mine sier selvfølgelig ingenting...Men gulper heller ut at han er litt uggen i magen!! Masse gulpeæsjbæsj renner nedover hånda..(Ja, jeg vet at jeg overdriver nå Mari, men i forhold til hva som vanligvis kommer ut av gapet til Loke, så var dette mye.) Så for å gjøre alle oppmerksomme på dette - utbryter jeg høyt og tydelig "FAAN"! Som man gjør, når man blir gulpet på!
Mari måtte be kassadama pent om litt papir, og det var en lettere anstrengt og stressa mor som måtte tørke gulp, prøve å sette en baby på plass i vogna, legge på varer og betale - samtidig som køen hopa seg opp bak meg..!

Jeg ba Loke pent om at neste gang kan han si ifra om magetrøbbel på en litt annerledes og tørr måte...
Men, men... Det er sjelden noe interessant hender på butikken, så jeg bruker det for alt det er verdt og deler det med dere andre her på bloggen. For dere kjedelige butikkmennesker gjør vel aldri noe spennende på butikken??? ;)

Men om dere bestemmer dere for å gjøre et stunt en gang i fremtiden, så husk:
Timing is everything

2 kommentarer:

Mari sa...

Flirer meg skakk;-) Hun damen som så pent og pyntelig sto på motsatt side i køa, ble temmelig varm i toppen da du utbrøt "faen" over din sønns oppgulp:-D Trøst deg med at det er sikkert et halvt århundre siden hun har stått i en kø på Rema 1000 å tørka gulp! Selv synes jeg det var en episode for historiebøkene, the joys of motherhood;-)

By the way: Mari barnehage- det høres ut som er en noe tråkig person. For the record: Jeg er ikke en barnehage, jeg driver bare en;-)

Lina sa...

haha... Jeg lover at Mari barnehage er langt ifra en tråkig person!!! bare så det er sagt... Heretter er du Mari Utråkig Barnehagedriver! :D
Eller bare Mari.... :)