mandag 8. februar 2010

Tidenes oppussingsobjekt???

Nei, tidenes oppussingsobjekt er nok ikke leiligheta mi, men tidenes oppryddingsprosjekt er nok nærmere sannheten. Til vanlig bryr jeg meg lite om at det ser ut som om det bor noen hjemme hos meg, men nå skal jeg selge leiligheta mi, og da har jeg hørt at det kan lønne seg å holde den pen og ren.

I morgen kommer det en fotograf som skal ta slike fine og fristende bilder som gjør at absolutt alle vil kjenne trangen til å bo i sofakroken min. Men for å få til slike bilder, må jeg ut med nesten alt jeg eier og har. Det skal nemlig bli minimalistisk her, (har to veldig små puffer, så stilen er allerede i boks), og da kommer leiligheta mi til å se ut som en villa på de vidvinkelbildene som gjenspeiler virkeligheten ned til den minste kvadratmillimeter....???
Eiendomsmegleren min foreslo til og med å ta ut den ene sofaen min også for å få stua til å se eeeeenda større ut, men hey, hey, hallå?? Jeg er alenemor og bor i 4. etasje uten heis!!!!! Jeg tror virkelig ikke at sofaen forlater sin nåværende posisjon. Hvertfall ikke før jeg har Richard Skog til å hjelpe meg.

Det første jeg ble kvitt i dag var klær som lå alle andre steder enn innenfor skapdører. Klær lå i hauger på rommet, mitt.., og på badet.., og litt på stua... Sannelig et skjerf på kjøkkenbenken og. Forrige gang jeg flyttet så ga jeg bort 5 søppelsekker med klær og stæsj, og det er visst på tide med en ny runde. men jeg orker ikke i kveld. Nå må jeg fikse kåken for fotografen. Det betyr at alt pakkes i poser og esker og bæres ned i boden som fra 4 etasje blir 5 etasjer ned, siden boden ligger i kjelleren. Takk skal du ha for den kjære borettslag! Men jeg får trimma litt da... Ja, det er det jeg sier til ALLE som peser seg opp trappene her på besøk. Og ALLE nikker og er enige om trimpoeng, men samtidig forbanner de alle de 3723 trinnene det tar å komme helt til topps!

Jeg prøvde også å få ut kontorpulten min. Men klarte ikke å skru den fra hverandre, så den må vel bare flyttes dit linsa ikke vendes i morgen. Det samme gjelder vel egentlig kontorstolen, ei svær eske med papirtull og en stykk printer, tørkestativ avec klær, barneseng, leker og en stykk baby på snart 10 måneder. Hoi, håper på en handyfotograf som kan ta i et tak. Skulle bare mangle egentlig, for de er absolutt ikke billige disse bildene....eller å selge i det hele tatt. Det var faktisk litt demotiverende og få et overslag over kostnader før det ble snakk om prisantydning på leiligheta. Men, jeg er likevel ved godt mot og håper at fotografen har et filter som gjør at alt rot og ulumskheter ikke blir blitza opp.

Jeg får legge ved en link når kåken havner på finn! Nå skal jeg gå å legge meg å be om at det ikke blir sol i morgen, får jeg har ikke vasket vinduene....

4 kommentarer:

Hanne Burden sa...

og hvordan gikk det med gulvet??

Lina sa...

hehe...gulvet er der det skal være igjen! :)

Vibeke sa...

Snublet over bloggen din gjennom The Karlsens, og ble i grunn sittende å lese i laaang tid! Du skriver utrolig morsomt :o)Jeg titter helt klart innom igjen.

Nydelig gutt du har!!

Vibeke :o)

Lina sa...

Takk Vibeke! :)
Jeg har vært innom bloggen din flere ganger også. Du har så fint et hus, og så fine ting som jeg aldri hadde kommet på å gå til investering av en gang...bittelitt syk av missunnelse ja!
Nydelig jente du har også! :)