torsdag 18. februar 2010

SOLGT!

Ja, da er leiligheta mi solgt.

Dette har jeg gleda meg til lenge, men nå når det er gjort - så har jeg egentlig ikke så lyst til å flytte. Fiiiine leiligheta mi, tenker jeg mens jeg kjenner sentimentaliteten komme snikende innover meg som en frysning i halsgropa... Dette er jo mitt første leilighetskjøp, og jeg kommer til å savne kåken. Jeg har selv malt kjøkkenveggen i mørk aubergine, og veggen har aldri vært vakrere enn i dag. Jeg har inntatt mengder av kaffe og baileys i solveggen på verandaen min. Jeg har knust glass, laga hull i veggen, nesten knekt ei tå på badet og jeg har gått høygravid de 44782 trappetrinnene opp til 4 etasje i bygningen her på Hjæmdal. Loke har bodd her hele livet....kanskje han til og med rekker og ta sine første skritt her før vi må flytte.

Nesten 2 år har jeg vært her, så jeg har klart å samle opp mange gode minner på denne tiden. Noen dårlige og forresten, så jeg får heller fokusere på disse den siste tiden i huset. For nå er det gjort, og det er ingen vei tilbake. Og jeg kan vel legge til: Heldigvis! Jeg vil jo ha større plass, og lavere leilighet, les: ikke 4 etasje uten heis....

Jeg vil ha et soverom til, jeg vil ha en gang for å henge fra meg klær og sette sko pent på plass, jeg vil ha plass til et spisebord i vanlig spisebordhøyde, jeg vil ha badekar og jeg vil ikke ha masse trappetrinn.

Så nå har vi tre uker på oss til å pakke snippsekken å komme oss ut and away.... Det blir spennende å se om vi finner drømmeleiligheten etterhvert. Dette blir spennende, slitsomt, moro og litt trist....


Til slutt må jeg få si tuuuuusen hjertelig takk til verdens beste Steffen som sørget for at jeg igjen fikk roser i hus. Jeg vil gå så langt som å si at disse vakre, hvite rosene gjorde utslaget og sørget for SALG! Hurra!!! og *snufs*...

4 kommentarer:

Annette sa...

Gratulerer med salget:) Kan tenke meg at det er litt trist og ja.. Men du får det sikkert enda bedre i ditt nye hus/leilighet når du finner det :D Var kjempefine roser :D

Lina sa...

Jaaaa....rosene er kjempefine!

Og jaaaaaa....det blir enda bedre når jeg får meg ny leilighet! :)

Vibeke sa...

Gratulerer med salget!!
Det gikk jo fort unna :o)

Ha en fin kveld!

Hanne sa...

Snille Steffen!!:-)
D e veldi greit å få "proff" hjelp. Du er kjempeflink Steffen:-)Sans for det estetiske:-)