tirsdag 16. februar 2010

Hvor lettlurt går det an å bli???

Ja, hvor lettlurt går det egentlig an å bli lurer jeg på....

Som hjemmeværende mor har jeg tid til å nyte noen timer foran skjermen på dagtid, og da kan man ikke unngå å titte litt på TV-SHOP. Og jeg skal innrømme at det er litt fascinerende. Det er akkurat som om man inntar en helt annen verden; magiens verden. En verden der alle er vakre, slanke, kvisefrie og cellullitter er ikke-eksisterende. Tilfeldigvis eier alle en fantastisk og revolusjonerende støvsuger som kan fjerne tiss og skruer. Men det aller beste med denne magiske verdenen er at JEG kan bli en del av den. Om jeg bare betaler litt vel og merke... 500 kroner - *POFF* - rompa er forminsket med 20 centimeter. Nye 500 kroner - *POFF* - huden har blitt forynget med 47 år. Enda 500 kroner til og du har blitt selveste Heidi Klum!

Rett og slett magi!!

Jeg, som nærmer meg 30-åra, er nybakt mamma, og ser TV på dagtid er nok midt i målgruppa for absolutt alt som selges på TV-Shop. Jeg får for lite søvn, som medbringer poser under øynene og generelt trøtt hud. Jeg har hatt en baby i magen, som fører til en vannsengmage som jeg gjerne vil bli kvitt. Fins det noen uten cellullitter???? Og så er faktisk støvsugeren min ødelagt.

Det som førte til at jeg begynte å skrive om dette var fordi jeg nettopp så et produkt som skal gjøre rompa mi heeeeelt cellullittfri OG kroppen min bikiniklar på en-to-tre minutter hver dag eller noe. Vibratone.... Jada, om ikke Vibratone er et alias for David Copperfield eller en i hans bransje så takk, men nei takk!!

MEN!!!! Dere som har sett disse reklamene, er ikke dere også forbauset over hvor tydelig det er at "Før"- bildet i en slankereklame er strekt ut i skikkelig widescreen-stil, slik at "Etter"- bildet blir seende meeeeget lekkert ut i forhold?? Det er også overraskende tydelig at jenterumper på før- og etter- bildene ikke er de samme!!! Hallo??? Retusjer bort føflekker og diverse andre kjennetegn da... Amatører! Så da spør jeg igjen... Hvor lettlurt går det an å bli??????

Jeg skjønner at det frister, det gjør jeg. De frister med så mye disse TV-shop folka.
Om jeg bestilte denne Vibratone-greia i dag skulle jeg få et flott målebånd med på kjøpet!
Ehhemmm..?????????? Mener de virkelig at jeg skal hoppe i taklampa og rope hurra mens jeg slenger meg på røret og bestiller en vibratorgreie fordi jeg kan få et MÅLEBÅND med på kjøpet??
Oj, sier jeg bare.

Vibratone, det eneste jeg behøver??? My ass!! TV-Shop er bare tull. Svindel og bedrag.

"Zumba fitness - ditch the workout, join the party" derimot, som jeg bestilte for noen måneder siden på TV-Shop, skal være effektivt og lett for en hjemmeværende mamma i babytidsklemma. Ja, jeg heter Lina, jeg er en ekte dobbeltmoralist, og jeg har bestilt noe fra TV-Shop! Det var første og siste gangen i mitt liv. Helt ærlig! Jeg lover! Jeg tenkte bare at en dansevideo ville motivere meg til å trimme litt...... Gjorde ikke det.....

Så, hva heter du og hva har du bestilt på TV-Shop?????

11 kommentarer:

Anette sa...

Hahaha, bra skrevet :)

jeg har faktisk aldri bestilt noe på tv-shop, ikke fordi jeg ikke er lettlurt, men fordi jeg vet at det aldri blir brukt av meg :P
eier ikke motivasjon til å trene, derfor gidder jeg heller ikke bruke penger på det :P

lettlurt, ja det kan jeg nok være til tider, da må jeg bare klaske meg selv i pannen og si: dette er ikke mulig, og så switcher jeg kanal :D

Ann Iserid sa...

Hei Lina:-)

Artig den bloggen din alstå, mye jeg kjenner meg igjen i. JEG har kjøpt en "fantastisk dampstøvsuger" på TV-SHOP som man skulle kunne vaske hele huset med, til og med gardinene kunne man vaske, mens de hang oppe!!!! Har jeg brukt den??? Ja, to ganger... Det tar så lang tid å montere den sammen og vente på at den blir varm nok, at innen den tid har jeg rukket å moppet alle gulvene. Jeg prøvde å selge den på FINN for spotpris, men har ikke fått et napp en gang... :-) Så ettlurt kan man altså være... He-he:-) Så det var min lille TV-SHOP-historie...

T-Bird sa...

Jeg humrer litt her jeg sitter... Da jeg var 16 hadde jeg kyssesyke og ble liggende i to måneder. Det var ikke mye som gikk på TV på formiddagen på den tiden (det er jo et halvt liv siden), så som du skjønner ble jeg utsatt for alvorlig TV-shop-propaganda over lang tid! I begynnelsen fnøs jeg arrogant og tenkte med meg selv at folk må være fryktelig lettlurte! På slutten av perioden var jeg hjernevasket og eier av et fantastisk apparat som skulle go med sixpack i løpet av noen minutter daglig. Så lett som bare det. Jeg glemmer ikke hvor flau jeg var da jeg prøvde den for første gang. Det var et ubrukelifg produkt selvsagt! :-D

Lina sa...

hihi....godt å høre at det er flere lettlurte sjeler der ute... :)

♥ Chicka ♥ sa...

Ikke kjøpt noen ting:O
Men ÅÅÅÅ som jeg har hatt lyst.
Shine Cover eller hva det heter fikk jeg høre var DE små pakkene, men at det funka... Men i forhold til mengden ble det jo dritdyrt..
Og Zumba lstet jeg ned OG bruker faktisk... Skulle ønske ting var så lett som på TVSHOP gitt.... For jeg er ikke blitt smelltynn ennå:(

Lina sa...

Må vel skjerpe meg litt og dra frem Zumbaen igjen jeg også da Chicka!! Snaaaaart... ;)

Sheer cover er det vel du mener... Svindel og bedrag det også. Jepp, full oversikt over TV-Shop produktene jeg!

silje sa...

hei! jeg heter silje og har bestillt proactive!

trenger vel ikke å legge til at den ikke funka kanksje? :P

Annette sa...

Det er så åleit å lese bloggen din:) sitter å smiler og nikker med når jeg leser setning til setning. :)

Jeg har ikke kjøpt noen produkter igjennom noe TV- Shop men har lastet ned Zumba fitnes..

Men mine foreldre har gjort det. Begynner å bli noen år siden nå men. Det funka vel ikke heeelt det heller:P Hehe

Lina sa...

Nå ble det plutselig ikke så flaut å ha kjøpt Zumba lenger, når det er andre her som på ulovlig vis har skaffet seg party-trimminga!!! hehe.. ;)

Irriterer meg at jeg ikke kom på det....

Anonym sa...

hei!
gratulerer med salget:-) det var vel rosene som gjorde utslaget:-)
Ha kjøpt Zumba på nett-gøy å trimme til musikk og det hjelper!

Tenkte det var der Loke hadde lært å danse så fint? Skal hilse fra alle her!
Lill

Lina sa...

Kanskje vi skal ta oss en zumba.time sammen?? Får dårlig samvittighet jeg nå, som den eneste som ikke bruker zumba...hrmf... :P

Hilser tilbake!!! :)