tirsdag 23. februar 2010

"Jakten på en dagmamma"

Hvor er det disse såkalte "dagmammaer" gjemmer seg egentlig? Det lurer jeg på... Har de en dagmammastasjon? Har de et dagmammaforum? Kan vi twitre dem? Burde vært ei facebookgruppe full med reservefolk til oss vanlige dødelige med en jobb der unger ikke er tillatt. Hva med et dagmammanummer i det minste???

Jeg ble litt inspirert av Nanny-911 som gikk på TVNorge, og prøvde dagmamma-115 på telefonen.
Det ringte faktisk, og naturlig nok var det hele Norges Eli Rygg som svarte.... Spurte pent om hun var interessert i en dagmammajobb. Hun sa nei.... Æsj, men måtte jo spørre. Da kunne Loke ha bodd i Portveien 2 og kost med sjiraffer og sunget om poteter hele dagen....*Sukk*, det hadde vært noe det Loke....
Hun hadde forsåvidt ikke mange råd angående jakten på en dagmamma til gutten min, men var kjapp til å tipse meg om hvordan jeg kan bli kvitt overflødige kilo. Hvah??? Kan hun hacke seg innpå 3Gn uten at innringer er informert eller??? (Dette er jo ikke sant, men ser for meg at samtalen ville ha utviklet seg på denne måten om jeg faktisk hadde truffet Eli Rygg på telefonen.)

offfff.....noen som trenger en dagunge der ute??????

8 kommentarer:

Annette sa...

Skjønner utrolig godt hva du mener. Jeg leter og leter jeg og. Nå har jeg kanskje funnet min dagmamma.. MEEEN det kommer en dag som hu selv begynner å jobbe.. Hu er nemmelig arbeidsløs..! Huttemeitu for noe stress dette er..! Lykke til med letingen:)

Anette sa...

SI fra til meg når du finner den hemmelige oppskriften på å få tak i en dagmamma :P

før synes jeg det krydde av folk som var dagmammaer, annonser både her og der!! men når jeg selv trenger en, hvor er de da lissom??

men du kan ta en titt dinbaby.com :)
de har egne dagmammaforum til øst, vest, sør, nord og midt eller noe sånt :)
kanskje du er heldig og finner noe der :)

Lykke til :)

♥ Chicka ♥ sa...

Æsj, nå fikk du meg til å få LYST og ringe Eli Rygg... Haha!!!!!!
Lag en tråd på BV/DIB fx...
Sett inn annonnse i en lokalavis?

Jeg var nok veldig heldig som fikk en mamma til ei i klassen til storesøster ja, som skal gå hjemme med en 4 uker eldre jente til høsten;)

T-Bird sa...

Hvor mange dager/timer pr uke? :-)

Lina sa...

fulltid, mandag til fredag... :) Vet du om noen??

T-Bird sa...

Jeg hadde en fantastisk bra dagmamma til sønnen min for noen år siden, hvis hun driver enda kan jeg ikke tenke meg noen bedre! Hun holdt til på Hammersborg den gangen.

Lina sa...

Ok....Litt langt unna kanskje, men skader ikke å spørre seg litt rundt. Om du vil kan du jo sende kontaktinfo på mail til meg. Adressen står under profilen min.. :)

T-Bird sa...

Jeg holder på å spore henne opp via noen jeg kjenner, ammetåkehjernen min husker ikke så godt på egenhånd... Det kan jo hende hun vet om noen andre flinke som bor nærmere (hvor bor dere?) :-)