lørdag 5. desember 2009

Gossip girls...

Jadddda!! Det er ikke tull at hormoner fortsatt er i full sving, eller at man blir sittende fast i bobla selv leeeenge etter lykkeliten kom til verden.
Jeg personlig er kanskje av den "eldre garde" i småbarnsmoruniverset, siden jeg var hele 28 år da min lykkeliten kom. Det er dermed ikke sagt at jeg kan kalles voksen.....og det er skuffende. Jeg trodde at jeg ble automatisk oppdatert slik at fjortistendenser og puppekløftfokus skulle forsvinne den 11 april 2009. Neida, puppene fortsatte å vokse, dog i en annen retning enn forventet - sørover... :( Og fjortisen har fortsatt et bittelite overtak...spesielt over håret mitt, som jeg absolutt skal farge blondere enn blondt og la vokse lengre enn langt!

Så det er nok liten sammenheng mellom morsmelk og voksenbrus. Ikke sant? Hører nå et rungende JAAAAA fra andre nybakte mødre også nå. Bobleboere som ikke ser lengre enn tissen til minstemann.... Og som gir fullstendig blaffen i global oppvarming, Obama og en inhabil fiskeriminister... (eller er det ikke disse overskriftene som regjerer nå kanskje...)
Men man vil jo gjerne ha et liv som ikke bare dreier seg om bleier og flaskeoppvask også. Det er her problemene begynner, og fjortisen tar fullstendig overhånd.

Da gjelder det å finne det riktige forumet for sine utløp. Men som alle vet, så vil den pubertale gjerne være i opposisjon, så det forumet som egentlig er feil - blir da det riktige. Altså, World Wide Web blir fjortisens beste venn.

Og la oss nå ta et helt tilfelig forum som eksempel. Babyverden.no, der jeg tilbringer litt av min fritid på.
Her skal man presentere og presisere sin modenhet og prakke på alle andre sin visdom og bedrevitenhet. Vi, inkludert meg selv, leser med innlevelse og ivrighet disse innleggene og sier til oss selv at "Dævven, miss know-it-all liksom" og "Søkki, når skal verdens beste mamma GÅ HJEM OG LEGGE SEG" - deretter klapper vi forfatteren av innlegget på skuldra og setter et punktum med et smilefjes. Et litt falskt smil kanskje, for JEG vet jo bedre.

Deretter tar vi innlegget med ut av www og hjem til naboen. Da forsvinner alle spor av høflighet. Bedreviteren som var på www tar bolig i meg, men det er fjortisen som snakker. Dette er en meget uheldig kombinasjon, og kan føre med seg ståk og støy om fugler flyr tilbake til www og synger. Og selvfølgelig synger fuglen. Dere visste selvfølgelig at et synonym for fjortis er dramaqueen...

Og sånn går runddansen....bedreviteren hører fuglen, fjortisen skriver innlegg, og mammaen som så gjerne vil ha litt action inn i hverdagen får litt action!

Og må jeg bare få si: I LOVE IT! Fjortisen i meg, som aldri kommer helt til å slippe taket - love it. Ikke vil jeg at den skal forsvinne helt heller. Hva gjør jeg da, om jeg blir voksen?????? Herregud, da må jeg sitte i sofaen med lykkeliten, snusfornuftig og tilfreds med en tilværelse uten www, uten action og uten mye liv...

MEN, jeg er heldigvis trønder (!!!) - og fjortisen og bedreviteren inni meg har valgt et annet forum - venneflokken min! Stakkars folk....

Hmmmmm....var ikke jeg egentlig skuffet over at jeg ikke har klart å bli voksen? Pøh, JEG vet jo bedre.... ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, så utrolig bra skrevet :) Men det er ingen hemmelighet at du er en flink skribent:)

Masse klems fra LONGSEN ;)

Lene sa...

Jeg digger deg!

endelig er du tilbake fra bloggpause!

Lina sa...

Stæiki, snillinger... :)

Anonym sa...

Tihihi!! Morsomt!! :-) Snakkes til uka da!! Klæm!
Camilla

Remyzon sa...

Hehe... Best

Carina sa...

Jada, du fikk det til - HURRA!

Og nå skal jeg være skikkelig kjiiiip å mase på deg til å blogge igjen, for jeg ler så godt hver gang!

Go hælj! :)