fredag 11. desember 2009

Dagens ord er "SNEDIG"...

Ja, jeg har blitt veldig trollbundet av ordet "snedig"...

Det kan jo brukes om alt og alle har jeg funnet ut! Han er snedig, det er snedig, du har en snedig sveis, og snedig at det skulle ta så lang tid med bussen... Ja, absolutt alt kan beskrives med snedig. Og det beste med "snedig" er at det kan være både positivt OG negativt... Hør nå her:

Om noen kommer bort til deg med ny håndveske feks, og spør deg om du likte den så kan du si: "Den var veldig snedig" - Dette kan jo både bety rar og praktisk, ikke sant?? Så da er du berga. Uansett om du liker veska eller ikke! Slenger du på et "lissom" så har du hvertfall gardert deg, for hvem aner egentlig hva det betyr..????

Ja, jeg innrømmer gjerne at jeg tar "snedig"-utveien mange ganger når jeg blir konfrontert med noe jeg helst ikke vil uttale meg om. "Sier du det ja, vasker du aldri underbuksene??? Hmmm....snedig". Eller, om ei venninne presenterer meg for typen sin for første gang.

Hun: "Her er kjæresten min, Bottolf."
Jeg: "Hyggelig å hilse på deg. Bottolf ja...Snedig navn"

Her er det bildet som dukket opp på skjermen min når jeg googlet ordet:


Og at dette er snedig - det skjønner jeg godt, for hva skal man egentlig med Small Nordic Enterprises, Developing IPR in Global Competition. Og er det venn eller uvenn.......

Jaja, jeg er hvertfall snedig siden jeg er så opphengt i dette ordet. Meeeen det tar jeg bare som et kompliment... :)

4 kommentarer:

Carina sa...

Suns du e ganske snedig æ!

Helene sa...

Snedige greier.

Lene sa...

He He, råbra! Helt enig! Elske ordet snedig æ å, bruke det om alt å alle hele tida! det e et utrolig snedig ord :)

Kari sa...

Sa du i går,at veggen min var snedig??????
Å grattis Loke med gårdagen, glæmt d æ : )