søndag 4. juli 2010

Fort gjort når isen kaller....

Folk har som regel god tid i helgene, og jeg pleier ikke å være ett unntak. Men i dag så gikk det litt fort i svingene - nesten bokstavelig talt.

Loke og jeg skulle dra til McDonalds og kjøpe oss en McFlurry i varmen, og med en slik gulrot så begynner bena automatisk å bevege seg hakket fortere. Is er godt må vite!

Så jeg småsprang ut til bilen med Loke på arma. Bilen var så varm grunnet finvær, (johooo, klager ei!) at jeg måtte lufte litt før avreise. Loke ble lenket fast i baksetet under oppsyn av en stk stor løve og en stk hund formet som et speil (???). Hunden er et speil...skjønner...slik at jeg ser han...fra forsetet...ok?

Vel ute på veien i vår oppvarma audi kjente jeg at jeg begynte å glede meg til smaken av en McFlurry med oreobiter i. På Lokes vegne selvfølgelig. Det var jo på grunn av han at vi skulle kjøpe is. Helt sant! Unger elsker jo is!

Jeg er en særdeles god sjåfør! La meg bare få stadfeste det før jeg går videre i fortellingen. Ja, for det er en fortelling - kanskje den ikke engang er sann???

Uansett... Der kjørte vi da, med nesene i retning is. Helt normalt det. Det rare var at vi passerte en bil med en mann innabords som pekte så fælt på meg??? Hvorfor gjør folk det egentlig??? Var han bare utidig...eller...hmmm...kanskje jeg kjente han fra somewhere?? Pytt pytt, isen kaller!

Merkelig nok var det flere som hilste og vinket på tur til McDonalds. Jøss, så hyggelig folk er tvert sola titter frem tenkte jeg - og hilste tilbake.

Jeg kjørte inn på parkeringsplassen og kunne kjenne oreosmaken i munnen. Gledet meg til at Loke fikk smake på den. For det var jo for hans del at vi i det hele tatt tok denne turen. Jeg åpnet døra med et smil, for det gamle ekteparet i bilen ved siden av humret litt mot meg også.

Kanskje ikke så rart, siden bagasjedøra sto på vidt gap!!!!!!!! Hallo, hvordan går det an å ikke legge merke til det? Jeg kjente jo at det var litt trekk i bilen, men det var vel på grunn av aircondition...?? Neida, her var det null hinder til eksos og asfalt. Om man ikke regner med ei barnevogn, noen klær og et par sko - som berget heisaturen i bagasjerommet. Puh... Men slik ser man at jeg er en god sjåfør - ingen skade skjedd!!!

Så da klappet jeg meg på skuldra og gikk inn å bestilte en stk McFlurry. Mesteparten ble oppspist av meg, men det var ufrivillig siden Loke ikke ville ha så mye...


11 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Oj, fint det gikk bra og at isen smakte.

Pia sa...

Jepp, man kan være en god sjåfør samtidig som man er ei vimse;)

Annette sa...

Såpass ja :O Haha.. Så en gammal mann med hele bagasjedøra oppe for litt siden.. Lå i 80km i timen og tenkte at det går vel ikke ann å ikke merke det? Det trekket + det bråket?? hmm..

Men godt dere fikk tak i litt is da :D

Trine sa...

Hoho - var nok godt å kjøle kjakene med den isen, tenker jeg :) Og flott layout igjen. Jeg vurderer selv om jeg skal gjøre noe mer ut av min litt kjedelige... Men det får bli høstprosjekt.

BENTE sa...

Hehe..nesten litt komisk. Bra det ble is på deg..eller dere da;)

Kom tilfeldigvis over bloggen din..bor selv i Sør-Trøndelag, og tror kanskje gutten din er på samme alder som mi Karina:)

Bergljot sa...

Jeg tror du er en super sjåfør. Selv den beste kan glemme å lukke bildører og bagasjerom. Det er jeg foreksempel et godt bevis på;-)

Jorid + NOE Blog sa...

Så god du er til å skrive, fengende og herlig! :-) Jeg måtte le litt, og kjenner meg igjen!

Håper dere får en fin uke, beundrer deg som er alenemamma!

Klem Jorid

Shy sa...

Kan hende den beste, ja!

Gafflan sa...

Hahaha...
En väldigt tur att du är en sån god chaufför ;D
Is är ju så gott, speciellt i värmen.

Helene sa...

Hei Lina! Takk for koselig kommentar. Og vet du, jeg digger bloggen din også! Helt min type blogg, og veldig morsom! Så heretter følger jeg bloggen din.

Og... veldig heldig at ikke barnevogna di for i går, da! Holdt på å kjøre avsted med åpen bakluke i forrige uke, jeg også. Men min bil er ikke akkurat stillegående, så jeg hørte det da jeg startet motoren :)

Hvor gammel er gutten din, forresten?

Ellen sa...

Veldig bra! Jeg dundra på solbrillene UTENPÅ mine vanlige briller i dag!