mandag 25. oktober 2010

Nø, nø...

20.10 2010 våknet vi opp med en hvit hage.

Jeg hadde jo glemt dokumentere vinterens første snefall på bloggen min. Herregud, det er jo obligatorisk!

Jeg dobbeltsjekka om det var vinter på jobb i dag. Og Torsten Værekspert sa: "Lina, 14. oktober er den første vinterdagen. Og den markeres på primstaven med en vott."

Javel, så er det vinter da...selv om jeg helst vil si at det er senhøst...

Men bildet er umanipulert, og lyver ikke. Hvit hage = vinter!

Loke sprang bort til vinduet og ropte "nø, nø", så glad var han.

Ganske så vakkert faktisk, men nå er snøen blitt våt, så nå er det ikke vakkert lenger. Bare æsj klæsj!

Forresten, når vi nå først er inne på vinter og snø og sånt.

Hvem bestemte at vintersko ikke engang skal tåle det lille vannet som kommer inn i bilen på matta ved pedalene??? Åh, er så lei av å være våt på hælene.

Og hvorfor kan ikke høyvannsbukser komme på moten igjen, nå når det er vått og grisete?? Åh, er så lei av å være våt nederst på buksene.

Og vi er bare på dag 11 i vintersesongen enda...usj..

8 kommentarer:

Unknown sa...

Snø er heilt greit. Våt snø er veldig ugreit!
Da er det kun cherroxer eller godt impregnerte fjellsko som teller...
Ha ein fin vinterdag likevel! :)

Pia sa...

Huff, jeg som har fokusert på fot-fotografering. Jeg har glemt å ta bilder av den første snøen. Sikkert fordi jeg ikke er så glad i den første snøen.

Trine sa...

Snø er skitfint. Hvis det er kaldt og tørt. Og høyvannsbukser?... eh... nei takk. Det finnes cherrox i voksenstørrelse. Ikke lekkert - men du holder deg tørr... =/

hh sa...

Jeg vil også ha sko som holder meg tørr på bena. I tillegg skal de være kule, smidige å ta på seg, passe til bukser og skjørt, og ikke koste mer enn 1000-lappen. Si fra når du finner sånne!

janne sa...

Greit å ha Torsten altså! Savner ham, merker jeg :)

Synes det er greit med snø i midten av november jeg, men helst ikke før. Jeg er alltid seint ute med å legge om dekk, nemlig. Men det er fint da, så lenge det ikke blir sånn sørpedrit.

Herlig nyvåken-bilde av Loke :D

Ingvild B sa...

Den første snøen er magisk.
Alltid en glede....
Og det gjelder forøvrig den siste snøen også ;)

God helg!

Ellen sa...

Skap mote, og/eller gi blaffen. Brett opp buksene!

Anonym sa...

gitt opp blogginga helt? :O