mandag 11. oktober 2010

Fytti katta, jeg er 30!

10.10.2010 - Lina, 30 år!



"Slapp hud, dårlige tenner, flisete negler, svettetokter, celulitter osv osv osv...", sto det et eller annet om i det ene bursdagskortet jeg fikk. Heldigvis fulgte det med ei eske med hudkremer og tannkremer og badehetter osv osv... Jada, gøy å bli 30!

Men foruten det faktum at kroppen forfaller, så har jeg ingen betenkeligheter med å bli 30. Ja, jeg har nemlig et valg...akkurat slik som turnstjernen fra Japan. Hun var 15 år i 8 år hun.... Men jeg kommer ikke til å si at jeg blir 29 år igjen, og igjen, og igjen jeg, nei. Her har du en stolt 30-åring som skal eldes med stil og trives i sitt eget skinn som bare blir slappere og slappere for hvert år som går. Punktum.

Lørdag ble det heidundrende feiring i nykrypinnet mitt. Mine gode og vakre venner stilte opp i sin fineste stas. Alle som en med briller på nesa.

Jeg fikk den obligatoriske prinsessekrona, og en medalje fordi jeg rett og slett er best!

God mat og drikke innledet kvelden, og alle var overbegeistret over at jeg hadde laget maten selv. Inkludert meg.... (som endelig har skjønt at for å lage brun smørkrem, så lager man ikke hvit smørkrem og har i konditorfarge...øh..)

Da jeg endelig runda 30 år, gikk turen til Trondheim by hvor jeg ble bedd om å forlate åstedet, Vega, om jeg ikke tok av meg krona. Tenk det...En ekskludering fra byens "hotteste" utested om ikke hodepryden ble vraket. Den ble vel vraket fire ganger faktisk før jeg motvillig la fra meg krona i garderoben.

Vi rakk vel et par moves på dansegulvet og en strawberry daiquiri før nattbussen venta. Hadde vi bare hatt nok penger til bussen.... Jaja, en rask kronerulling hjalp oss inn i bussen. Sove litt, og så var vi hjemme. Slitne, men fattet.... Sove litt mere, og så våkne opp å finne en delvis spist kebabrull i jakkelomma mi.


Det måtte jo bare ha vært en fantastisk feiring da...

Men bursdagen min var jo langt fra over nå. Hadde jo hele søndagen til kakespising og kaffedrikking fortsatt. Og en herlig mexikansk bursdagsmiddag ble svelget på en stille restaurant i Fjordgata.

Ferden videre gikk til Thon hotell for å feire enda mer 30-årsdag. Thon hadde nemlig et eller annet jubileum i går, og alle som har bursdag 10. oktober fikk i den anledningen ei gratis natt på deres hotell. Og alt som er gratis, må man jo benytte seg av....så jeg ringte og bestilte jeg!

Åååååå....hotellfrokost - vafler! Herlig....

Meg og mannen i mitt liv....

Så nå er jeg altså 30 år...
Det er så langt heeeeeeelt greit!

Ja, og her er det fortsatt god plass til å legge igjen bursdagshilsninger...

17 kommentarer:

Margrethe sa...

Gratulerer med dagen som har vært:) Håper alt står bra til med dere to! Stor klem!

Elisabeth, innerst i veien sa...

GRATULERER MED DAGEN du brillefine skreppe!

MammaMy sa...

Gratulera,gratulera flotte dame! -og velkommen etter. Du har mykje å gleda deg til. :) Flott 30-årsreportasje, likte lommekebaben og mannen i ditt liv. :)))

3prinser sa...

Gratulerer med vel overstått!! Høres ut som om det var en bra feiring :)

Ellen sa...

Grattis med dagen. 30 er bra!!!

Pia sa...

Herreguuud, er du SÅÅÅ gammel?!!
Men grattis med vel overstått! Du er jo en feiende flott og sprek trettiåring! Natt på hotell høres skjønt ut!

Grete Solem sa...

Gratulere med dagen som har vært, Lina! Håper du og Loke trives i nytt hus og at dere har det bra! Og så hadde det vært kos å se dere igjen snart :-)Klem Grete, Benjamin og Sebastian

hh sa...

Gratulerer med dagen! 30-årene er ei fiin tid, og nå skal du nyte det i hele 10 år! Tenk på det, du!

SURRESILJE sa...

Hurra! Hotellnatt hørtes sinnsykt deilig ut. For et tilbud. Gratulerer så mye med dagen!

Helene sa...

Gratulerer med vel overstått 30-årsdag! Hørtes ut som en veldig fin helg:)

Shy sa...

Gratulerer med dagen. Det løner seg å ha bursdag 10.10.10. Klart ein må ha med seg det som er gratis!

Epleskrell sa...

Gratulerer med dagen som var! HURRA!

Det er nå livet begynner har jeg hørt rykter om? :))

Takk for søt kommentar hos meg, den blir satt pris på :)

Klem

Huldra sa...

Pst.. Nå må du oppdatere profilen din. Hehe.. ;P

Grattis så mye! Er så absolutt ikke farlig å runde de lekre 30 (selv om jeg hadde den typiske runde-angsten selv den gang da, og nå er det faktisk ikke lenge til neste gang..). Du er en vakker og bare enda mer moden kvinne nå, for det sier alle de smarte artiklene. Vakker er du, men mer moden er jeg litt usikker på.. Rullekebab som niste i lommen liksom? Jupp, kunne nok funnet den der dagen derpå selv gitt.
Så herlig feiring! Må vel si det var litt dårlig gjort å be deg fjerne kronen, men det høres ut som dere hadde det knallegøy. En natt på hotell med en så nudelig kar var vel en av de beste gavene man kan få. :)

Neida, leiligheten var ikke større enn noenogsytti, så ære være vidvinkellinse. De lyver så stort det går an å lyve, og jeg har mang en gang brent meg på det selv etter å ha sett prospekt først, og dratt på visning etterpå. Se etter meget lange sofaen, hyller, bord etc. i kanten av bildene, så ser du det optiske bedraget.

Ønsker deg en fortsatt flotters dag! =D

Fru Mæla - Mer enn bare ord - sa...

Gratulerer så mye ed 30 år!! :) Halvparten til 60 - og det er da ikke så aller værst?

Bergljot sa...

Gratulerer med dagen, Lina! Flott festskildring;-) og en nydelig mann i sengen har du også.

Trine sa...

Gratulerer Lina-fina! (Litt sein, jeg. Men jeg travel dame.) Ser at festen var vellykka og staselig og full av futt. Godt å høre. Og nå er vi i 30-årsklubben begge to. Helt til i mai. Da bytter jeg....

Gafflan sa...

Lite i bakvattnet men...
Gratulere til 30 år! Hurra!
Klem til deg.