lørdag 23. oktober 2010

Helgavasken på anbud!

Jeg er så drita lei av å gjøre husarbeid, og vurderer å legge ut helgavasken på anbud.

Foreløpig må jeg nøye meg med å fordele arbeidsoppgavene i heimen. Det er tross alt en til som bor her. Han derre Loke får gratis kost og losji, så det skulle bare mangle at han gjør noe igjen for snyltinga. Derfor har jeg satt han til å gjøre helgavasken denne gangen.

Her er han igang med støvsuginga. Jeg ba han ta ordentlig under tripp trapp-stolen sin, for der ser det aldri ut. Og hvem sin feil er det liksom???



Nå har han bare oppvasken og badet igjen. Han ble jo feberfri i dag, så jeg tror sannelig han skal få lov til å lage middag også!

5 kommentarer:

Karen i hagen sa...

Helt enig. Loke har masse å ta igjen! Den observante leser ser også at Loke må se til å pante Pepsi Max-flaskene sine.
Men ser nå ut til å være godt i gang med husarbeidet, da. Likte innlegget om Trondheim. God reklame. Men er så redd jeg ville begynt å like DDE om jeg flyttet. Og den risikoen kan en ikke ta.

Trine sa...

God hjelp i Loke! Kan du sende gutten hit en tur? Jeg er FOR barnearbeid.... Husvask er like artig hver gang; Som om man ikke har bedre ting å foreta seg, lissom. Ha en fin en!

Og apropos panteflasker: ordbekreftelsen min på denne kommentaren er "pantless"... Leg er usikker på om det bør tolkes som bukseløs eller pant-løs.... =/

Elisabeth, innerst i veien sa...

Jepp, sett barna i arbeid så tidlig som mulig. Der må jo de som har f.eks. fire barn ha en klar fordel.....eller er det kanskje sånn at rot og skitt øker tilsvarende?

Lina sa...

Rot og rydding går vel opp i opp....

Ja, alle trøndere liker DDE Karen!

Og til deg Trine. Ordbekreftelsene på min blogg er alltid personspesifisert. Så tolkningen må nesten du ta deg av... ;)

Mari sa...

Flinke Lokegut'n....mammas lille slave... Du får komma hit ei hælg snart Loke, så ska du få slæpp hælgavasken i d minste dein hælg...mora di kain da gjørra nåkka hu å;)