onsdag 6. oktober 2010

Brillefin!!!

Aller først vil jeg bare si at jeg har tatt bilder, og ville legge ut brillebilder, men blogger er dum og vil ikke gjøre som jeg sier...Så her blir det vel kun lesing til blogger ombestemmer seg. Brillebildet ligger på fb, så dere kan jo prøve å lete meg opp der...hoho..

Jeg har så lyst på nye briller. Slike kule og trendy og snasne og store og sorte briller....

Som kan brukes som vanlige briller altså. Med superstyrke i, og gjerne en innlagt superheltbrilleting som å se gjennom klærne til folk eller no´...

Men jeg aner jo ikke om jeg kler slike briller. I speilet så kan man vel innbille seg at man kler det meste egentlig. Bare man stiller seg i riktig vinkel, har håret til riktig side, og holder inn magen. Derfor tenkte jeg at jeg måtte prøve ut et par store, sorte briller ute blant folk...
Skikkelig stunt altså. På denne måten kunne jeg se reaksjonene til folk, når jeg plutselig på mystisk vis har dekket halve trynet mitt med plast.

Så da tok jeg på mine 19 kroners-briller fra BIKBOK, og dro for å levere ungen min i barnehagen.

Der fikk jeg noen lange blikk fra de voksne, "Oj, kjente deg ikke igjen jeg med de greiene der" (greiene???). Noen av ungene lo av meg og lurte på hva jeg hadde i ansiktet. Øh...disse svære brillene burde det kanskje ikke være mulig å ta feil av, men... Unger ass...

Jobb neste!

"Oj, har du fått nye briller. Så kule"
"Dritfine"
"Du så intelektuell ut"

Det var altså kommentarene før jeg fortalte at alt bare var en løgn - og at jeg kun hadde plastikkbriller kjøpt på BIKBOK for 19 kroner.

Etter avsløringen:

"Jaha, jeg syntes kankje de var litt store"
"OK, ja kanskje like greit..."
"Synes fortsatt at du ser intelektuell med de PÅ"

Javel, det hjalp...

Vel hjemme igjen. Brillene legges pent på badet etter et siste blikk i speilet. Hmmm...de er litt meg liksom. Kule og tøffe...jo jeg kunne absolutt kledd disse. Det blir mine siste tanker før brillene overlates til hybelkaninene som har tatt bolig i ei eske på badet...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kanskje hybelkaninene kler store svarte briller?
Synd du ikkje fekk til å legge ved bilde! :D
Nye blogger er ikkje spesielt samarbeidsvillig...

mammaKine sa...

Kjempekoselig blogg. Takk for titten, jeg kommer innom igjen :-)