mandag 24. mai 2010

Gutt eller jente?

Det er litt snodig dette med at folk alltid skal tippe hvilket kjønn som spreller rundt i magen på den gravide.

Det er jo helt merkelig at dette spørsmålet skaper SÅÅÅÅÅÅ mye spekulasjoner. Det er jo tross alt en 50/50 sjanse for at tipperen faktisk får rett!!

Ta for eksempel den dama på bussholdeplassen som mente at det bare MÅTTE være en gutt i magen min. Det så hun på grunn av måten jeg bar magen på.... Noen dager etter dro jeg på ultralyd og fikk vite at det faktisk ble en gutt. Da stusset jeg et øyeblikk over det den dama sa.
Men....så begynte jeg se litt på oddsen...

Innlegg slutt!

Vedlegg til innlegg: "Hvorfor har babyklær lommer", spurte ei dame på NRK3.

"Nei, sannelig om jeg vet", tenkte jeg da. "Den lomma Loke har hatt i lua si, har aldri fått plass til en 10-pakning engang. Så hva den skal brukes til er jeg litt usikker på. Bleier, våtservietter og smoothies er det JEG som må bære for han også. Bortskjemt liten babygutt", tenkte jeg i samme slengen.

Innlegg helt slutt!

7 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ja, det er vel noe vi er fryktelig opptatt av, det og været. Og lommer? Ja, til det fint broderte lommetørkelet kanskje? Kult rim i kommentar hos Pia, forresten. ☺

Lina sa...

ja, jeg er godt på rim. Skal bli rimer når jeg blir stor tror jeg!! haha

♥ Anja-Karin ♥ CleanCanvasStudio sa...

Jeg har inntrykk av at disse såkalt "bedrevitende" damene, gjerne minst én generasjon eldre enn oss selv, ofte har rett når det gjelder barnets kjønn?? Men kan jo hende jeg bare får høre om de historiene de faktisk gjetta riktig ;)

Pia sa...

Ja, takk for rim, du slår til!

Dette med å gjette kjønn har jeg vært ute for også. De gjetter kjønn. Og vekt på babyen. Og de som gjetter, er ikke så gode til akkurat det.

Lommer på babyklær? Hmm, tror egentlig ikke at de lommerne rommer særlig mye.

Anonym sa...

Min baby har en smokk i lomma :)

Lina sa...

Jeg har også puttet smokken i jakkelomma til Loke når jeg leverer han til dagmammaen innimellom. Så totalt ubrukelig er vel ikke lommene....hehe
Lomma på lua derimot...

Unknown sa...

Og når du har to gutter fra før og går med mage tipper alle at "Nå kommer jenta!" I mitt tilfelle dukka det opp ei jente, men eg veit at eg hadde blitt akkurat like glad om det spratt fram ein liten gut til :) Det viktigste er at det er eit lite barn inne i magen, og at alt går bra. :)
Lomme på lua ja...hadde det vært ein hatt kunne han hatt ei fjær i den...?