fredag 7. mai 2010

40-åringene og meg.

Da jeg startet denne bloggen, så tenkte jeg at jeg virkelig var hip, kul og trendy. At blogging var siste skrik, og at det var for unge, spreke, og velskrivende damer. (Ja, for menn er en mangelvare i denne bransjen).

Men nå når jeg virkelig har funnet meg til rette i min egen lille krok i bloggland, med gode naboer og greier. Så viser det seg at de bloggene jeg liker aller best, er skrevet av 40-åringer!!!
Dette kan jo ikke være bra!

Er det jeg som er gammel til sinns, eller er det 40-åringene som har kommet opp i en viss krise, og må gjøre noe hipt, kult og trendy? Er det virkelig sant at alder ikke betyr noe??
Det er mulig det er meg, for jeg har hørt av noen som er enda yngre, at man sier ikke "kult" lenger.... Faen! Akkurat det ordet som jeg bruker for å tviholde meg fast i 20-årene.

Så hva nå?? Skal jeg fortsette å bo i frustrerte fruers land? Eller hoppe på bloggingsbølja til Paradise-Victoria eller fjortis-Voe???

Jeg tror jeg holder meg til gæmlisene....

Bare fordi jeg må le, fordi det er så mye rart å lese.
Og fordi jeg lærer mer av gamle dåser, enn unge fjåser.
Og fordi jeg liker flotte bilder, fra flotte kilder.
Og fordi jeg liker rim, snørr og vaskemaskin.
Oooooog fordi you make me feel like a natural woman...

(Obs. Ser dere at det rimer? utenom vaskemaskin.....*APPLAUS* -
"Natural" kan eventuelt byttes ut med "normal")

7 kommentarer:

Pia sa...

Chill, ass!
Det er jeg som har FØYSA opp det der med førtiåringer! Herregud, du trudde vel ikke at vi (jeg og Elisabeth og sånn) var sååå gamle?
We are still i tredveåra, som vi sier.
Men jeg MÅTTE trekke fram en moden alder da jeg ble konfrontert med at jeg dreit ut P-pillePia. Det hørtes litt mer voksent og ordentlig ut, det der med førtiåringer.
Og jeg er skikkelig kul og trendy i virkeligheten også, ass! (eller kanskje ikke....) Hilsen desp housewife.

Lina sa...

Dere vil alltid være 40-åringer for meg.... Og om en 20 års tid, kommer dere til å synes at det er supert! :D

Elisabeth, innerst i veien sa...

Stilig rim, spesielt andre linje var kul! Og jepp, ikke 40 ennå, å nei, du. ☺ Og hvis jeg føler meg litt gammel trekker jeg fram uttalelser fra seksåringen som i vinter da jeg for en gangs skyld trakk en lue på hue på vei til jobb og hun utbrøt: Å, hip hop! God fredag.

Annette sa...

Prøver du å si at jeg er for ung til å blogge? At du ikke liker bloggen min :O

Haha.. :) Du får gjerne sette opp en liste over de du sniker rundt på.. Slik at jeg også får lese om kvinner i overgangsalderen :D

Lina sa...

Hohooooiiiii Annette! Nå håper jeg ingen får med seg at du nevnte "o"-ordet...Hehe..
Jo, liker bloggen din og selvfølgelig... Liker Mats!!!
Når jeg sier at noen er for ung, så sier jeg det fordi jeg endelig har blitt gammel nok til å si det uten at det blir rart at en yngre leser det og sånn at jeg da ikke virker for gammel for andre som er yngre eller for ung for de som er eldre.. skjønner??? :P

Sjekk ut bloggene til de som allerede har svart på dette teite innlegget!

Annette sa...

Hehe, jeg bare tulla da :D Vet du digger bloggen min.. Så KUL som den er:) Hehe...

Jupp, will do :D

Osloskånskan sa...

Fy fillern! Der fikk du det til!