tirsdag 20. juli 2010

Sommerferie - første etappe.

Tjohei, hvor deilig det er å ha ferie!!
Fri fra tjas og mas og ansvar og stress og bekymringer..... Eller????

Joda, det er deilig med ferie, men jeg har nok ikke fått mindre muskelknuter i skuldre og nakke av den grunn. For når man reiser alene - med barn...så hender det seg at det blir litt stress, litt mas, noen bekymringer osv. Men tjohei! Jeg har kosa meg. Og tenk, ferien er ikke over enda!

Tenkte jeg bare skulle dele noen bilder med dere. Dårlig kvalitet på disse - men det er ikke alltid Mr. Speilrefleks er for hånden. (Og til alle dere tjuvradder som nå tror at jeg er hjemme igjen og skrinlegger innbruddsplanene....Jeg er ikke hjemme enda. Eller er jeg det??? Vil jeg kanskje bare ta dere på fersken??? Hmmm...Kan dere please ta med dere pappen som ligger på trappen utenfor med det samme dere er innom? )

"Håill kjæft - sjå film" var overskriften i en artikkel som ble publisert i Adresseavisen før sommerferien en gang.... Monkey see - monkey do! Biltrikset funka i sånn cirka 1 time av vår 10 timer lange kjøretur. Resten av tida gikk med til å synge "Lille kattepus" og favoritten "Her kommer Ole Brum" for å unngå HYYYYYYYYYL...


Denne rare figuren besøkte den andre rare figuren på Østlandet. Sammen kunne de være rare uten at andre syntes at det var særlig rart....



Dette er en mindre rar figur - på grensa mot herlig faktisk - som man også kunne finne på Østlandet. Heldige tante posekose!


På tur til raringen og den herlige (med flere) ble den første rare figuren, som også er allergiker, obs på dette skiltet. Hun vurderte først å legge hele ferien hit, men da følte hun at pengene som hadde blitt brukt på medisiner hadde vært bortkastet.



Det står "Gopollen" på skiltet...... Bare til opplysning for dere som er ekstremt NÆRSYNTE..


Skiltet ble motvillig oversett. Glunten var glad for det. For da kunne han og søskenbarn Herlig-nr-2 dra å handle på SparKjøp.


Hoi - jeg glemte nesten å nevne at vi var på Hunderfossen!
Navnet skjemmer ingen sies det. Jeg er litt usikker. Det fosset nemlig ned heeeeeele dagen. Dette likte jeg ikke noe særlig, så derfor synes jeg at Hunderfossen er et skjemmende navn. Fy! (Småttisene brydde seg lite om regnet så lenge de fikk bokstavkjeks.)


Så til en liten digresjon: Se de lekre røde skoa mine!



Nå i helga var det kosestund med papsen. Jeg rekker sjelden å få latterkuler på iPhone - men denne gangen var jeg litt heldig. Man kan se at å hoppe i hoppeslott er hoppende moro, selv om kvaliteten på bildet er surt.



Burgerpause! Se den lille knotten og den svære burgeren....hoho...


Jeg hadde egentlig et par bilder til jeg ville eksponere for hele verden. Men de er så idylliske at jeg må holde de for meg selv litt til...spare på øyeblikkene...porsjonere de ut...dele...senere..
Med andre ord: Jeg er trøtt, må legge meg!

8 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Det viktigste først: LEKRE SKO!
Takk for ferieoppdatering, føler jeg har vært med hele veien. ☺ Kos dere videre!

Trine sa...

Skodilla her: Lekre de skoa, ja!
Så deilig det høres ut å være på tur. Jeg unner alle jeg kjenner TUR. Men jeg blir nå litt miusunnelig, skal sies: ikke mye tur på oss i år. Hus, hus og atter hus. Sånn er det når man har gryn bare så det akkurat holder: da må man velge. Og siden vi har valgt tur de siste 3 årene - hvor hus burde vært malt osv - måtte vi bite det i oss dette året. Og gud vi står på. Og koser oss med vin, når vi er ferdig med dagens økt :)

Loke ser ut til å være en artig liten mann. Og dere to det perfekte team! Nyt sommer og fri og venner og vin og latter og alt sammen. Blogges!

Epleskrell sa...

Kule bilder. Du skriver så morsomt også..
Elsker de kule røde skoene dine og kjenner jeg skulle ha hatt de! :)

♥ Anja-Karin ♥ CleanCanvasStudio sa...

Høres ut som noen har hatt det veeeeldig kjekt på sommerferie ja :) Morsomme bilder av både store og små. Og skoene: ♥!

Når det gjelder bloggen min, og den lille krisen jeg hadde i går kveld, det går over! Hele situasjonen var ute av kontroll før jeg skjønte at disse endringene faktisk var der for å bli ;) Men jeg skal nok få orden på den igjen.

Ha en fortsatt god sommer!

Unknown sa...

Så kjekt at du deler ferien med oss! :) Høres ut som du får kosa deg, sjøl om det er litt stress og mas og bekymringer når ein har småbarn med på ferie. Men mykje kjekt og! :)

Osloskånskan sa...

Skoene, skoene, SKOENE!!!!!
Majj gaaaad, ajj lajk!

Ha en fortsatt deilig ferie!

Pia sa...

Ferie blir noe annet etter at kidsa har kommet, ja...
Men, men.
Fint at du så flott skriver at du vil spare på øyeblikkene. Sånt slår an.
Ha en fortsatt trivelig ferie!

Ellen sa...

Herlig herlig, Lina og røde sko er toppen!