onsdag 23. juni 2010

Det er min dag i dag!

Jeg har lyst til å fortelle dere om mine glade øyeblikk i løpet av en dag!

Det er nemlig mye som gleder meg, og det er selvfølgelig snakk om de små ting her i livet. Ja, Loke er liten og gjør meg glad, men man må kunne sette pris på andre småting også.

Som f.eks. blomster: Denne blomsten gikk jeg å tok bilde av i blomsterbutikken. Dama som jobba der lurte på hvor mange jeg skulle ha. Jeg sa at jeg skulle ta et bilde, høre med noen andre om buketten var godkjent som bursdagspresang. Deretter skulle jeg komme tilbake.
Det var selvfølgelig bare tull, men i tillegg til at dette var gladblomsten min - så ble den litt hennes gladblomst også. Hun tenkte vel at hun skulle få til et salg stakkar.... Desverre er lykke ofte forbigående.


Smokker gjør meg glad for da tenker jeg på unger - og selvfølgelig på Loke. Men siden jeg skulle hoppe over han i dette innlegget, så går jeg videre til neste.


Salg! Er det noe som virkelig får meg glad, så er det salg. Jeg, og ALLE andre (dette er faktisk en unektbar statement), ABSOLUTT ALLE elsker salg. For da tror vi at vi får noe helt ekstraordinært til en ekstraordinær pris....som etterhvert havner ubrukt i en ikke så ekstraordinær hylle på soverommet. Men poenget med salg er nok ikke varene, men følelsen man får av å gjøre et "røverkjøp". Salg er bare vaxi bra! Også 30 prosent daaaaa!!!



En bekreftelse blir jeg alltid glad av å finne i hyllene...



Og solbriller blir jeg meeeeget glad for. Synd at det er så sjelden nødvendig med shades hos oss trøndere... (Men pytt! JEG SKAL TIL SYYYYDEEEEEN!)




Og at det var akkurat èn parkeringsplass ledig rett foran inngangsdøra på jobben. DET blir jeg glad for det! Høydare!



Da kan dere ta med dere de elendige mobilkameraene eller tøffe speilrefleksene til butikkene! Ta bilder av det dere blir glad for å se/møte/høre på en helt vanlig dag. Muligens dere får noen merkelige blikk, beundrende blikk, frastøtende blikk, kanskje blir noen til og med mistenkt for butikknasking. Oh well...vel ute av politistasjonen har dere hvertfall noen minneverdige bilder å blogge om.

6 kommentarer:

Janne-Kristin sa...

Hihi, for et oppløftende innlegg! Er lett å glemme de små tingene i hverdagen, men som likevel gjør dagen så fin :)

Trine sa...

Jeg tror du er ei glad-jente, Lina! Innlegget ditt gjorde meg ganske glad.

Og dessuten er jeg, så langt idag, ganske glad for at tvillingene mine ennå sover (klokka er 9.20!)....... Men de var litt våkne inatt. Og dermed kan jeg sitte her uforstyrret med kaffe og småkakene mine og lese blogger og nyte alenetid!

Takk og strålende dag (fremdeles i grått vær der oppe?)!

MammaMy sa...

Så sant, så sant! Men, er det lov å ta med kameraet inn på cella? ;)

Unknown sa...

Så flink du er til å se gleden i små ting! :)
Eg hadde blitt glad om eg hadde hatt eit mobilkamera som virka... ;)

Madame Mim sa...

Gjem på den gode følelsen, Lina.
Du kan ta den fram og riktig kjenne på den om det blir litt gråvær. Og for all del ; ikke mist den.

Lina sa...

Jeg er nok ei gla-jente, men redd for å bruke det uttrykket så mye siden det kanskje passer seg best i en kontaktannonse.

Det er bare gråvær her i midt - og verre skal det visst bli. Bare sorgen... Men neste uke kanskje....???